• Anonym

Äter du en hel pizza?

Här delar jag och mina 2 barn på en pizza. Äter jag med en kompis så delar vi på en pizza. Har nog bara ätit en hel pizza när man var tonåring och då extremt hungrig. Nu är man ju proppmätt vid en halv pizza.
    Många gånger räcker de gott och väl med 1/4 pizza.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 17:13
    kanske ska tillägga att jag är överviktig med.

• Svar på tråden Äter du en hel pizza?
  • SilverEmma
    Anonym (Klara) skrev 2012-08-06 20:35:52 följande:

hehe.. 

har funderat jag med på op.. Är rätt överviktig :/ svårt att göra nåt själv.  Usch nu gick jag väl o.t 
    Var bara lite avis! Skäms   

Själv trycker jag som sagt lätt en hel själv. 

Tack för svaret!    

Du får gärna maila mig om du har frågor eller bara vill prata om det.
    Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Snöviolen

Jag brukar alltid beställa valfri pizza som barnportion och lämnar nästan jämt kanterna.
    I bland så äter jag en halv och sparar andra halvan till dagen efter.
    Mina barn brukar dela på en barnpizza och de orkar inte äta upp allt, så de äter resterna dagen efter.

• jelina

Alltid!
    (eventuellt undantag om jag beställer pizza med pommes på). 

• Avena

Bara när jag är gravid! Men jag håller mig mätt länge på den. Som idag när jag åt en hel Calzone för 8 timmar sen och fortfarande är mätt... Icke-gravid äter jag en halvtyp.

• xMariax

Beror ju helt på vad det är för pizza.. Äter jag Vezuvio så äter jag en hel (i 95% av fallen iaf) men äter jag kebabpizza så äter jag aldrig upp en hel, kanske 1/3 eller något liknande..

• Takex

Nej det orkar jag inte.
    Men nu när jag är med barn så fick jag i mig en hel barn pizza när jag åt i två omgångar (med 30 mins mellanrum) men inte en chans i världen att det hade gått annars. 

• läkarstudent

Ja, jag beställer oftast en dubbelinbakad pizza eller en med dubbel botten, och 9 gånger av 10 äter jag upp hela. Har ett BMI på 20

• Regnig måndag

Alltid.
    Med kanter, sallad och läsk annars blir jag inte mätt.

Problemet är att kall pizza är jäkligt gott till frukost men då orkar jag bara en tredjedel - en halv. Man kan inte beställa två pizzor för att få till frukost och en är för lite....
    Dagens i-landsproblem.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Äter du en hel pizza?