• millaerika

distansförhållanden

Någon som har eller har haft distansförhållande och har några tips på hur man håller kärleken vid ilv när man inte kan ses? Har träffat en underbar man som bor i ett annat europeiskt land och vi ses fem-sex dagar i taget, senast dröjde det fem veckor tills vi sågs vilket kändes som en evighet men den här gången kommer vi inte ses på nästan tre måader. Hur gör man för att få det att fungera?

• Svar på tråden distansförhållanden
  • Meddelande borttaget
  • L i n n

Fy fan.
    Värsta jag vet.

Tyvärr lever jag i ett just nu.
    Hade glömt hur jobbigt och påfrestande det är!
    Får försöka bita ihop, och hade hoppats på att saker gått fortare.
    Men bollen ligger hos honom nu och jag vill inte "tjata" och stressa på mer.
    Även fast hjärtat skriker efter en vardag med honom hela tiden och inte förstår varför vi inte försöker ordna med allt.

Jag kan några gånger, när jag är som deppigast, fundera på hur länge jag orkar distansa.
    Att berg- och dalbanan med känslor och funderingar skulle upphöra med ett singelliv.

• Meddelande borttaget
  • L i n n

Röderaff:

Vi har såklart pratat om det, men bara när jag tagit upp det, då han tydligen inte vill snacka om det då han tycker det är jobbigt.
    Och inte ser någon lösning då det är barn inblandade.

Så egentligen vet jag inte vad vi håller på med.
    På ett sätt står vi på samma sida av vägen då han också vill flytta ihop.
    Fast ändå på varsin sida eftersom han aldrig kommer sig för att ta tag i det, just för att han tycker det är för jobbigt att hantera känslomässigt.

Själv går jag i bitar snart då jag tar det som att han inte vill lika mycket som jag.
    Skulle det gå lättare om han/vi väntar tre år?
    Tio år?
    20 år då barnen flyttat ut?

Kanske är jag som är för ivrig.
    För snabb inpå.

• millaerika

jag tycker vi har en bra diskussion om framtiden, vi vill båda flytta ihop, eller i alla fall till samma land till en början :) men hans jobb gör att det inte kommer att kunna ske det närmsta halvåret eller mer. det känns bra att det finns en deadline för hur länge det kommer behöva vara så här men samtidigt så är det så jobbigt när man är mitt uppe i det. när vi ses är allt rosa moln (oftast) men efter några veckor ifrån varandra börjar mitt minne svikta och jag börjar ifrågasätta mina känslor för honom fastän jag vet att jag tycker att han är det bästa som hänt mig när vi väl ses och länge efter det. har ni några bra knep på hur man kan minnas att allt är värt det även när man inte ses på väldigt länge?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • millaerika

Linn: kan inte du flytta till honom? Om han har barn och därför får det svårt att flytta rent praktiskt.. vi har också ett barn inblandat, men min pojkvän lever (till min lycka) efter att han och hans barn får ett bättre liv om de är på ett ställe där han är lycklig och därför kan tänka sig att flytta till mig även om det innebär att hans barn måste flytta på sig också. hur löser ni det med hans barn när ni väl träffas? har du fått en bra relation till dem?

• L i n n

Jag vill veta vad som väntar i framtiden, och på ett ungefär när i framtiden det ligger!
    Bara jag vet NÅT!

Nu vet jag inget. Om det blir, när det blir, hur det blir?
    Och det gnager mig.

Och självklart vill jag ha en vardag med honom så snart som möjligt.
    Helst igår.
    Han är ju allt jag har.

Det är honom jag väntar på.
    Utan honom kommer jag flytta "hem" och vet vi om att det inte sker något inom en snar framtid flyttar jag hellre nu. Än sen.

• L i n n

Millaerika:

Jag har också barn.
    Och gjort klart redan från början att jag inte flyttar med dem då de har alla sina kompisar och bra skola här.
    De Äldsta barnen har heller ingen pappa här de skulle kunna bo kvar på och vara hos mig på helgerna om jag flyttar, vilket hans barn skulle kunna.

Antingen bo kvar hos deras mamma och hos oss här på helger.
    Eller flytta hit tillsammans med oss på heltid och hälsa på sin mamma på helger.

• Meddelande borttaget
  • L i n n

Nu sist, när jag frågade, så visste han ingen lösning.
    Tyckte "ödet" skulle få bestämma när det blir istället för att vi skulle försöka få till en lösning.

Blir ledsen när han säger så eftersom han inte ens pratat med barnens mamma om det.
    Kanske finns en jättebra lösning där?

• Meddelande borttaget
  • L i n n

Känner precis som du säger.
    Men vill, som sagt, inte tjata och stressa på honom mer.

Då när jag tog upp det här med honom för någon vecka sen avslutade han det hela med att han skulle ta en snack med henne.
    Men när/om det blir...

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • L i n n

Japp.
    Hade tänkt ge honom lite tid att ta det där snacket han själv lovade att han skulle ta.

Fast tålamod är inte min bästa sida så jag vill ju helst att han gör det på en gång
    Hittas en lösning efter prat med mamman är det ändå mycket som ska fixas och göras (jobb, boende och sånt) innan flytt kan ske, och drar man då ut på snacket ännu mer så...

Men självklart förstår jag att det är jobbigt för honom och ska försöka ge honom den tiden.

• Meddelande borttaget
  • Papito

Känns lite halvego att du inte är beredd att flytta med dina barn (fullt förståeligt) men pressar honom att flytta ifrån sina. För dina innebär det negativa saker mende bor med sin mamma, för hans innebär det att "bli av" med pappa. Utan att veta om detaljerna känns det rimligare att du flyttar.

Svar på tråden distansförhållanden