• Jernhagensusanne

Tips på att resa med bebis utomlands!

Tar tacksamt mot tips på allt som rör att resa med en bebis på ca 7 månader! Packning, mat osv.. Åker till Turkiet. Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på att resa med bebis utomlands!
  • Khaleesi

Försök se till att du kan amma vid start och landning. Det lättar trycket på öronen.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • rudbeckia

Ta med gröt/ välling så det räcker för hela resan om ditt barn äter det. Du kan få tag på barn mat men jag hade nog tagit med så mycket som möjligt i packningen.

• Jernhagensusanne
    Khaleesi skrev 2012-08-07 08:35:24 följande:

Försök se till att du kan amma vid start och landning. Det lättar trycket på öronen.

okej.. jag hade gärna ammat om jag gjorde det. men ammar inte längre, men kanske kan använda flaska.
  • Jernhagensusanne
    rudbeckia skrev 2012-08-07 17:02:10 följande:
    Ta med gröt/ välling så det räcker för hela resan om ditt barn äter det. Du kan få tag på barn mat men jag hade nog tagit med så mycket som möjligt i packningen.

tack för tipset :)
  • happy 78

När åker du? Åker den 21 augusti med just en 7- månaders och en 3-åring. Vi ska till Teneriffa. Nåt jag verkligen kan rekomendera är babyvakt. Då kan man hänga på balkongen eller uteplatsen när bebisen sover på rummet. Vattenkokare kan va bra om ni inte har mikro. Finns små vattenkokare att köpa. Jag har säkert mer tips. Fråga om du undrar nåt speciellt. Ska ev göra en packlista snart...

• Jernhagensusanne

Tack för tipset :) har köpt en vattenkokare:) som jag ska ha med mig! Vi åker den 12 sept. Vore kul å få ta del av packningslistan, å tips efter eran resa med. Vad man kan tänka på osv..

• happy 78

Ja vi hinner ju hem innan ni ska åka så då ska jag komma med tips och packlista innan om jag nu gör nån . Bärsele är ju en annan bra grej att ha vid flygplatsen

• EmmaHenke

Ta med en stor sjal, kan användas på stranden, som solskydd, att bära i, som filt m.m. Vätskeersättning är alltid bra att ha med.?

• GladaFrun

Ta med blöjor hemifrån, de turkiska är parfymerade och Libero/pampers är jättedyra.

Ska ni ha barnmatsburkar med er så kan ni linda in dem i blöjor i resväskan

Svar på tråden Tips på att resa med bebis utomlands!