• Anonym

Varför matar han mig?

Har en ny bekant till mig. En man, som jag undrar ibland om han vill mer än bara vara lite bekant.

Jag vet inte men om jag kommer hem till honom och han lagar mat, hoppar jag upp på hans diskbänk och sitter och snackar med honom medans han fixar maten. Men så kommer han med skeden och bara "du måste smaka" och stoppar den i min mun. Han kan komma bakifrån när man står vid diskhon och stoppa in smågodisar i min mun. Det här är exempel på när han vill "mata mig".

Känns lite småflummigt på något sätt.

Men är inte det typ "intimt" eller något?

• Svar på tråden Varför matar han mig?
  • Johnny Mnemonic

Jag tycker det låter som han iallafall uppfattar eller vill ha ett intimare förhållande än vänskap. Samtidigt tycker jag du verkar ge sådana signaler också, att hoppa upp på diskbänken när någon jobbar med matlagning brevid skulle jag uppfatta som mer än vänskap också.

Spreading and transporting information is my duty.
  • SupersurasunkSara
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-07 07:00:29 följande:
    Jag tycker det låter som han iallafall uppfattar eller vill ha ett intimare förhållande än vänskap. Samtidigt tycker jag du verkar ge sådana signaler också, att hoppa upp på diskbänken när någon jobbar med matlagning brevid skulle jag uppfatta som mer än vänskap också.
    Precis, det reagerade jag också på.
  • Anonym
    SupersurasunkSara skrev 2012-08-07 06:59:07 följande:
    Om det där med: "Du måste smaka" är väl mer att han tycker det han har lagat är gott (ta karln genast, en karl som kan laga mat liksom... ;-.)) men att stoppa godis i munnen..?

Eller är det så att ni har ätit och sen käkar ni godis och du ställer dig och diskar? Då kan det vara för att vara snäll, du diskar och kan inte ta själv.
    MEN jag tycker det är märkligt att han gör det utan att du bett om det även om ni är supertighta kompisar.

Är det bara det han gör? Eller gör han mer 'flirtiga' saker?
    Nej, jag ätar i vanliga fall inte smågodis men mitt när jag står och diskar av en kastrull kommer han bakifrån och stoppar in en hallonbåt i min mun.

Men jag har under hela mitt liv typ lidit av bacillskräck nästan. Så det tog lång tid för mig att kunna dela vattenglas och så med tjejkompisar och måste vara riktigt nära någon för att kunna dela sked och sådant. Nu är jag ju mer van men gör de bara med riktigt nära då.

Men han kan liksom när jag gjort någon enklare lunch när jag varit där fför att jag varit tokhungrig fråga om han får smaka. Och det är inte så han tar en egen tallrik utan han tar min sked och börjar sleva i sig från min tallrik liksom.

Vid andra tillfällen skar han upp en biffbit och smaka på och bara smaka och räcker gaffeln med biffbiten han redan ÄTIT på och stoppar in den i min mun. Flirtig skulle jag väl inte säga men han kan le och vid något tillfälle har han även skrattat till när han "matat" mig och sagt att "jag är van vid att mata små barn" och syftar på att han är van vid att mata sin dotter. Han e skild.
  • Anonym
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-07 07:00:29 följande:
    Men det finns ju inte så mycket plats att sitta i köket om man inte ska gå ut i matsalen så diskbänken har blivit rätt praktisk då :/ Eller kan det uppfattas som en intvit typ? :O
  • Johnny Mnemonic

Jag säger bara hur jag skulle uppfatta det, en person som sätter sig tätt in på när man håller på med något tolkar jag absolut som mer intresserad än en vän. En vän umgås man med men behöver inte vara fast klistrad vid när denne är upptagen. Om du känner dig rastlös och vill prata så kan man stå bakom eller i dörren eller var det nu finns plats. Tillvissdel är ju även själva matlagningen om den sker frekvent lite mer än vad jag förväntar mig av mina vänner. Sen har jag ingen aning om vad du känner eller tycker men jag uppfattar det som att du enbart vill vara vän med denna bekantskap?

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-08-07 07:09:25 följande:
    Nej, jag ätar i vanliga fall inte smågodis men mitt när jag står och diskar av en kastrull kommer han bakifrån och stoppar in en hallonbåt i min mun.

Men jag har under hela mitt liv typ lidit av bacillskräck nästan. Så det tog lång tid för mig att kunna dela vattenglas och så med tjejkompisar och måste vara riktigt nära någon för att kunna dela sked och sådant. Nu är jag ju mer van men gör de bara med riktigt nära då.

Men han kan liksom när jag gjort någon enklare lunch när jag varit där fför att jag varit tokhungrig fråga om han får smaka. Och det är inte så han tar en egen tallrik utan han tar min sked och börjar sleva i sig från min tallrik liksom.

Vid andra tillfällen skar han upp en biffbit och smaka på och bara smaka och räcker gaffeln med biffbiten han redan ÄTIT på och stoppar in den i min mun. Flirtig skulle jag väl inte säga men han kan le och vid något tillfälle har han även skrattat till när han "matat" mig och sagt att "jag är van vid att mata små barn" och syftar på att han är van vid att mata sin dotter. Han e skild.
    Hmm ok. Jag slevar inte ens i mig från min sambos tallrik. Förvisso för att jag vet att han ogillar det, jag frågar och hämtar en egen gaffel men ibland tar han självmant en bit på sin och ger mig. Men det gjorde han inte i början, han har också lite bacillskräck.

Men jag tycker det låter som om han uppfattar er relation som mer intim än du. Eller så är han sån som person och är det med alla, svårt att veta. Jag har en vän som är så där och vill stå nära, vara nära men personen har lärt sig att backa för jag tror att jag är ganska tydlig i mitt kroppsspråk även omedvetet.
  • Anonym
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-07 07:14:15 följande:
    Jag säger bara hur jag skulle uppfatta det, en person som sätter sig tätt in på när man håller på med något tolkar jag absolut som mer intresserad än en vän. En vän umgås man med men behöver inte vara fast klistrad vid när denne är upptagen. Om du känner dig rastlös och vill prata så kan man stå bakom eller i dörren eller var det nu finns plats. Tillvissdel är ju även själva matlagningen om den sker frekvent lite mer än vad jag förväntar mig av mina vänner. Sen har jag ingen aning om vad du känner eller tycker men jag uppfattar det som att du enbart vill vara vän med denna bekantskap?
    Jag har väl mest gjort de för att hans dotter också brukar sitta där. Ibland hoppar vi upp där tillsammans så hon sitter i mitt knä och pratar medans han lagar mat. Han har gott om köksytor med diskbänk då men inga stolar :/
  • Johnny Mnemonic

Okej, jag kan ha fel. Men jag utgår ifrån hur jag skulle tolkat det. Jag skulle inte alls bli förvånad om killen tror att ni dejtar. Men det bästa sättet du får veta det är väl att ställa frågan rakt ut.

Svar på tråden Varför matar han mig?