SupersurasunkSara skrev 2012-08-07 06:59:07 följande:
Om det där med: "Du måste smaka" är väl mer att han tycker det han har lagat är gott (ta karln genast, en karl som kan laga mat liksom... ;-.)) men att stoppa godis i munnen..?
Eller är det så att ni har ätit och sen käkar ni godis och du ställer dig och diskar? Då kan det vara för att vara snäll, du diskar och kan inte ta själv.
MEN jag tycker det är märkligt att han gör det utan att du bett om det även om ni är supertighta kompisar.
Är det bara det han gör? Eller gör han mer 'flirtiga' saker?
Nej, jag ätar i vanliga fall inte smågodis men mitt när jag står och diskar av en kastrull kommer han bakifrån och stoppar in en hallonbåt i min mun.
Men jag har under hela mitt liv typ lidit av bacillskräck nästan. Så det tog lång tid för mig att kunna dela vattenglas och så med tjejkompisar och måste vara riktigt nära någon för att kunna dela sked och sådant. Nu är jag ju mer van men gör de bara med riktigt nära då.
Men han kan liksom när jag gjort någon enklare lunch när jag varit där fför att jag varit tokhungrig fråga om han får smaka. Och det är inte så han tar en egen tallrik utan han tar min sked och börjar sleva i sig från min tallrik liksom.
Vid andra tillfällen skar han upp en biffbit och smaka på och bara smaka och räcker gaffeln med biffbiten han redan ÄTIT på och stoppar in den i min mun. Flirtig skulle jag väl inte säga men han kan le och vid något tillfälle har han även skrattat till när han "matat" mig och sagt att "jag är van vid att mata små barn" och syftar på att han är van vid att mata sin dotter. Han e skild.