Långflygning med knappt 2åring, frågor
Sambon och jag håller på att diskutera en eventuell Thailandsresa i vinter. Med oss skulle vi isf ha vår knappt 2åriga dotter.
När vi flugit förrut (inom europa) har vi sett till att ha ett crew-seat bredvid våra säten vilket inneburit att dottern vid behov haft ett eget säte. Skönt att kunna sprida ut sig över 3 säten och att inte behöva ha en slingrig tjej i famnen konstant.
Flygplanet till Thailand är större och har inte det alternativet. Sambon är väldigt tveksam till att sitta med dottern i famnen i ca 12h. Även om det till stor del är nattflygningar ligger hon inte direkt stilla när hon sover. Värst för mig eftersom hon sover bäst i min famn men jobbigt för oss bägge.
Jag var lite inne på att välja platser med extra benutrymme eftersom dottern och jag isf kan lägga oss på golvet och sova (jag sover väldigt dåligt sittandes). Problemet där är att de sätena är smalare medan sambon är lite kraftigare. Dålig kombo.
Nån som har nån bra/kreativ lösning?
Sen har jag även en fundering om Vings Sun Class. De har mer benutrymme men vi såg nått om att sätena var smalare, stämmer det?