• SofieN

    Jobb hemifrån? Seriöst jobb!

    Hej !
    Tänkte fråga om ni vet nått jobb där man kan jobba hemifrån? och iallafall få ut runt 10.000 kronor efter skatt/ månaden?
    Ett seriöst jobb!

    Allt är av intresse så skriv på :)

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Jobb hemifrån? Seriöst jobb!
  • SofieN

    Tack för svaret!:)

    Översättare - så måste man verkligen kunna språket
    Advokat - lååång utbildning
    Programerare - Det kan jag inte ens:P
    Författare - Har skickat in manus till olika förlag, väntar på svar (barnbok)
    Journalist - Utbildning som jag inte heller har.
    Konsthantverk - Måla har jag gjort, och sålt nån tavla sådär, men inget mer.

    Mycket som jag inte kunde där , men tack ändå :P

  • Kjell2

    Som outbildade och begränsat med talang finns det inte mycket hemmajobb förutom telefonförsäljning och homeshopping.

    Andra alternativ kan vara barnvakt eller djurvakt men det lär inte ge 10 000 kr/mån.

    Försök utgå från det du kan/är duktig på och fundera på hur du kan få avkastning på det.

  • L i n n

    Finns massor av besöksbokarjobb man kan göra hemifrån!
    Sök på "mötesbokare" eller "besöksbokare" på ams.se.

    På den tiden jag telefonsexade hemifrån fick jag ut mer än det dubbla du nämner i trådstarten
    Men förstår om det inte är aktuellt/intressant för alla att jobba med det.

  • SofieN

    Nee, jag kan det mesta bara jag får pröva på, men det är bara det att det är ubildning till allt, jag tycker det ska vara rätt man eller kvinna på rätt plats istället jag! !=)

    Och telefonvärdinna skulle jag tyvärr inte vilja bli, men fasiken vilken lön :P

    Men tack för alla tips ! :)
    Sköt om er !!

  • Kjell2
    SofieN skrev 2012-08-07 11:21:14 följande:
    Nee, jag kan det mesta bara jag får pröva på, men det är bara det att det är ubildning till allt, jag tycker det ska vara rätt man eller kvinna på rätt plats istället jag! !=)

    Och telefonvärdinna skulle jag tyvärr inte vilja bli, men fasiken vilken lön :P

    Men tack för alla tips ! :)
    Sköt om er !!
    Om du har lätt att lära och kan efter du provat på borde t ex  konsthantverk funka för dig. Stickning,  silversmide, smyckestilverkning eller möbelsnicker t ex. Du tillverkar hemma och säljer sen via internet eller till butiker.

     
  • SofieN

    Jo du har en smart idé där :)
    Smycken har jag tillverkad hur mycket som helst, men det går segt att sälja dom! Men dom är fiina :)
    skulle vilja sitta vid datorn och tjäna pengar, telefonförsäljning är ju inte så kul:(

    Skriver väldigt snabbt och bra på datorn, så skulle vilja hålla på nått med datorn :)
    med vad vet jag inte riktigt, men det är alltid bra med andra ideér :)

    Stort Tack!
    MVH

  • jennie333

    Jag arbetar hemifrån genom att sälja och marknadsföra ett stort produkt sortiment bland annat smycken. Det är verkligen jättekul!! Inboxa mig om du vill veta mer.

  • SofieN

    Har skrivit meddelande till dig Jennie!! :) låter spännande och vill läsa mer:)

  • SochL

    Just det här med smycken har slått igenom stort för en av mina bekanta. Hon har lagt ut en massa bilder på bla Facebook, och därigenom har väldigt många handlat av henne!

Svar på tråden Jobb hemifrån? Seriöst jobb!