Två katter, antal lådor?
Vi har en ettårig katt och ska nästa vecka ta en kattunge.
Jag undrar nu om man ska ge dem varsin låda eller kan de dela?
Vi har en ettårig katt och ska nästa vecka ta en kattunge.
Jag undrar nu om man ska ge dem varsin låda eller kan de dela?
Jag vet att många säger att man ska ha två, men mina katter har dock alltid delat utan problem. Den gamle katten går iof ut en del och gör en del av sina behov där under sommaren!
Mina hankatter har alltid delat låda utan problem.
Vi har modellen med kåpa och lucka, använder Everclean Multiple Cat sand och tömmer lådan en gång om dagen. Båda två är innekatter.
Prova dig fram! Vill/vågar du inte riskera nåt så skaffa en till låda.
Hade två katter i min ungdom och då hade vi bara en låda men de var bröder och uppvuxna med varandra så jag tänkte att det kanske blir annorlunda nu då de är okända för varann...
Får fundera på saken.
Två katter, en låda. Dock modell större!
Mina är också bröder, kanske borde nämnas.
Jag köpte faktiskt en extra liten låda i fall att, men har aldrig behövt använda den.
Den lådan är av den klassiska låga modellen med kant och kostade inte många kronor.
Mina två kastrater (8 och 11 år) delar på en låda, en sån där 60x30cms eller vad det är. Det har aldrig varit några problem. Vi använder 8L kvartssand som vi byter var 4e vecka. Under en period hade jag en extra liten låda när den ena katten började tvätta bort sin päls på ett ställe, men det var övergående..
Jag har fyra katter (två hanar och två honor) och de har alltid haft en stor låda som de delar på. Den rensas några ggr per dag och jag använder everclean. Fungerar jättebra.
Vi har två lådor, ett tag hade vi tre. Tjejkatten är så noga med att inget får ligga i lådan för då går hon utanför. :/
Vi har två katter. När den lilla katten kom så var det mkt bråk om revir. Då fick den lilla sova med mig i sovrummet och hade då bara en liten låda med kattsand. Typ gammal kakburk. Sen när de "tvingades" att börja känna varandra lät jag båda ha samma låda. Häll lite av den sanden som den lilla haft i den storas. Så känner den sin lukt även i den storas låda. Det var sedan inga problem för dem att dela och har gjort det hela tiden sen dess. Vänner är dem oxå nu. Trots att man trodde det skulle vara hopplöst :)
Eftersom det är så enkelt att köpa en låda och hälla i sand så kan man ju lika gärna prova ställa dit en till :) Sen om de ändå använder samma så är det ju bara att ta bort den.
Beror på hur ofta du gör ren den.
Vi har två katter och de är uppvuxna tillsammans (innekatter kanske ska tilläggas), vi har två lådor. Hade en till en början men problemet var att de ville gå samtidigt av nån anledning och då vart det väldigt ofta en hög med skit utanför. nån några gånger i veckan hände det
Anledningen till att vi upptäckte det var för att vi var i samma rum en gång när det hände.. Därför har vi nu två lådor och kommer alltid att ha två, båda går på båda så är inget revir problem så hellet
Har hört olika råd angående detta. Vissa säger att det går bra med en låda till två katter medan andra säger att man ska ha en låda per katt... Kanske kan du testa med en låda först och fungerar inte det skaffa en till :) Katter kan vara kräsna, speciellt om det rör sig om hankatter och då också om de är okastrerade... Dock får man ju se till att städa väldigt ofta om de ska dela låda, det räcker inte med en eller två gånger per dag som vissa gör, det blir väldigt mycket kattbajs och kattkiss i lådan på en gång och katten kan uppsöka annat ställe att utgöra sina behov på... Jag har själv haft två hankatter på en och samma gång och jag hade bara en låda. Lådan fungerade bra när det bara var en katt. Sen när lillkatten kom blev det väldigt rörigt och det var ingen ordning på lådan och hur katterna använde den. Det slutade med att katterna bajsade på kanterna och utanför lådan istället... Vilket skedde ända till de även började gå ute och de även blev kastrerade... Det är bara att testa sig fram och se vad som fungerar :)
Två katter, två lådor. Den ena kissar de mest i. Rensar varje gång de bajsat. Måste dock köpa en större då den nya katten visat sig bli ganska stor och bajsar på kanten på den ena då han är så lång jämför med honan som är ovanligt liten ;)