Anonym (ano-nym) skrev 2018-07-04 10:59:46 följande:
Så, blev du kär någonsin igen?
Jag känner igen mig i allt du skrev då jag är precis i en sådan sits själv.
Tog slut väldigt abrupt o konstigt med min livs kärlek efter mer än 9 år, nu är det två år sedan.
närmar mig 40, träffat lite tjejer under året o nu e i ett förhållande med någon som är egentligen hur bra som helst men börjar inse att jag inte är kär. Vill så gärna känna det där, men det kommer inte, o jag försöker o försöker ge det en chans men är nog på väg att ge upp o på vägen i så fall såra någon jättefin person (ja jag är dum i huvvet o evil) och säkert till slut ångra mig när jag inser att jag avslutat något med en sådan tjej i denna ålder när alla andra typ är par eller redan gjort hela familjegrejjen. Jag har alltid varit väldigt känslosam o lätt bli kär, men som om jag är avstängd nu.
Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv riktigt, känns som jag behöver vara själv, känns som om jag inte kan bli kär i denna tjej så vem fan annars skulle det någonsin gå med igen, hon har faktiskt allt o dessutom megakär i mig.
Ska man vara själv resten av livet? har inte fått barn o börjar sakta med en viss sorg förlika mig med tanken att så kanske det inte blir helt enkelt, kanske är ok det med, men vill inte skaffa barn om jag inte känner det där extra med någon, men uppenbarligen går det inte.
Vet inte om det finns så mycket mer o säga, men fann någon tröst i att läsa att andra verkar kännt likadant. O undrar om ni som kännt så någonsin kom tillbaka från det? går det att känna så igen?
Hej!
Ja, faktiskt blev jag det. Här sitter jag nu flera år senare med både sambo och två småttingar. Tro det eller ej. :) Jag är dessutom i samma ålder som du.
Jag träffade min man när - och även där - jag minst av allt trodde det. På nätet, på en diskussionssajt. Jag sökte verkligen ingenting alls eftersom jag hade gett upp, men på något vis fastnade vi ändå för varandra. Han var inte alls det jag trodde mig vilja ha - lite för ung och bosatt en bra bit ifrån. Men det fanns något där som gjorde att jag fastnade.
Om det inte känns helt rätt med den du är med idag skulle jag råda dig att göra slut. Livet är faktiskt alldeles för kort för att vi ska leva ihop med någon som är fel, oavsett hur "bra" de är rent objektivt. Två års läkning efter en så pass lång relation är relativt kort tid ändå.