• Happyfeet1980

Fula bänkskivor??

Är det någon som vet om man kan göra nåt liknande på bänkskivor som man kan göra med kakel, typ kontaktplast eller liknande.
    Bor i hyresrätt och har jättefula bänkskivor men det är lång tid tills det är dags att byta dem och jag vill inte lägga så mkt pengar på det. Finns det nåt annat alternativ??

• Svar på tråden Fula bänkskivor??
  • jassikan

Det är många som använder dekorplast/kontaktplast på bänkskivor.

Har inte gjort det själv. Bara mindre, på toppen av en byrå.

Men det finns flera bilder på bänksikvor med dekorplast på exempelvis Styleroom - http://www.styleroom.se
    Sök på dekorplast och/eller kontaktplast. 

• Happyfeet1980

Jag funderade på det men frågan är om det finns så bred dekorplast samt att det håller sig fint när man torkar av det med våt trasa?

• Seriefeguren

ok då kan du använda dig av kontakt lim och ny laminat går att köpa i löpmeter den klarar av det mesta som man kan utsätta den för

• Seriefeguren

Finns även med lim på som du kan ta och sätta fast med strykjärn för att slippa lim..

• Happyfeet1980

funderar på vilket som är bäst eftersom det är hyresrätt...

• Seriefeguren

Prata även med fastighetsägaren dom brukar ju kunna hjälpa till med att handla in det på området. Så gör du jobbet själv och du får en en faktura på en mindre summa. Det är ju hans fastighet du hjälper till att rusta upp och de blir mycket billigare för båda parter.

• Queenie70
    Seriefeguren skrev 2012-08-07 15:28:14 följande:
    Finns även med lim på som du kan ta och sätta fast med strykjärn för att slippa lim..

Vet du var man kan hitta sånt? Letade men hittade inget på nätet.
  • jassikan

Dekorplast/kontaktplast finns i 67 cm bredd, men det finns mycket färre sorter än vad som finns i 45 cm bredd.

Plasten klarar vatten och avtorkning, men vid skarven/kanten ska du kanske inte dränka den

Har fönsterfilm med samma typ av lim på ett fönster - utomhus. Filmen har suttit i drygt 3 månader nu, den har inte lossnat någonstans. Så den klarar en hel del. Den jag har är av märket dcfix.

• Lenasv

Men hur lång är bänkskivan? Tänkte att det kanske inte blir så dyrt med ny skiva om du bara ska ha någon meter. Laminat kostar ju bara ca 600:- metern

• Inredare

Jag klädde mina köksbänkar med självhäftande plast, funkade hur bra som helst, tog bort dem då jag flyttade, det gick också bra, det hade då suttit i fyra år

Svar på tråden Fula bänkskivor??