Inlägg från: Bitzy |Visa alla inlägg
  • Bitzy

Idag ringde jag...

Idag ringde jag efter många om och men till mjölkbanken här i kommunen för mjölkdonation.

På föräldrakursen uppmanades vi att donera mjölk om vi hade möjlighet, men senare på bb när jag tog upp mina funderingar tyckte dom bara att vi skulle frysa in all överflödig mjölk. Nu är det nästan en liter i frysen och det slängs onödigt mycket mjölk dagligen. 

Vi har valt att kombinera amning med pumpning då han inte får något tag om bröstet förrän det stort sett är helt utpumpat. Använder oss av medelas flaska där bebisen måste suga precis som på bröstet för att det ska komma ut något över huvudtaget.

Det visade sig vara stor brist på modersmjölk och sjuksjöterska blev riktigt glad när jag ringde. Så imorgon ska jag in för blodprover och provtagning på mjölken. Om allt stämmer så kommer jag lämna mjölk varannan vecka i förhoppningsvis dryga två månader, då lilleman är 3 veckor imorgon.

Skulle vara intressant om att få höra flera erfarenheter om mjölkdonation. Och riktigt kul vore det om denna tråden kunde få fler att vilja donera mjölk.   

2012 ska bli det bästa året
  • Svar på tråden Idag ringde jag...
  • Bitzy

Härligt med fler som funderar på och har donerat mjölk! Skrattande

Jag ska dit för provtagning om en timme. Vore riktigt underbart om jag blev godkänd. Får ut närmre 400ml för mycket dagligen och då får ändå lillGruffen äta så mycket han vill.

Här i Karlskrona är det tydligen bara blodprover och prover på mjölken, men riktigt stor brist!

Känns extra bra att donera mjölk då de små barnen får en bättre start på sitt liv.     

2012 ska bli det bästa året <3
  • Bitzy

Fick ett samtal från neo idag och jag blev godkänd som donator!! =D

Jag fick lämna blodprov (ett rör) och pumpa ut 10ml mjölk för provtagning, sedan fylla i ett papper om matvanor och om ev sjukdom, nikotin osv.

• Bitzy

Det blev totalt 7,3l som jag donerade. Kändes riktigt skönt att kunna göra någonting bra för barnen som behöver en hjälpande hand.

Svar på tråden Idag ringde jag...