Inlägg från: Lyckliga jag2 |Visa alla inlägg
  • Lyckliga jag2

Idag ringde jag...

Visst känner man sig stolt och lycklig

Donerade med första barnet och tänkte göra likadant denna gång. ÄR en helt underbar känsla att veta att man kan hjälpa de som föds för tidigt. Man blir stolt Fick ihop 5 liter förra gången och hoppas att det funkar denna gång också. Neo behöver ALLTID mjölk. Linköpings Neo avdelning har en sida på FB som heter Ge bröstmjölk, rädda liv, där man får mer information om hur det fungerar, för er som tvekar

Har man mycket mjölk så frys in direkt från början, man kan bara donera tills barnet är 3 månader och mjölken och mammans blod skall testas och  mammans lungor skall röntgas vilket kan dra ut på tiden.

Lycka till och pumpa på  

• Lyckliga jag2

Åhhh skönt att slippa lung röntgen (det är tbc de kollar för här), konstigt att det är olika.
    Hoppas allt går bra och att du är en godkänd kandidat De behöver ju allt de kan få, tror det är stor brist överallt tyvärr och få verkar veta om hur man går till väga.
    Förra gången donerade jag bara under en dryg månad för att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra och så tänkte jag inte på att hämta grejer och börja innan alla tester va klara. Röntgentider tar ju alltid lite längre tid att få.

Kan bara hoppas att man ha ro att sitta och pumpa med en busig 2 åring hemma också, och att jag har lika mkt mjölk den här gången.

Svar på tråden Idag ringde jag...