Pastell skrev 2012-08-07 16:43:28 följande:
Provade på att jobba på imri ett tag, det funkade väll och fick ju timlön. Dock stod jag inte ut med att ringa och störa folk på kvällar och bara vara "jobbig" så slutade efter ett tag. Inget jag vill prova på igen.
Ganska bra beskrivning på jobbet. Hur länge jobbade du där ?
Telefonintervjuare låter bättre än telefonförsäljare, men det är bara marginellt bättre.
Man får inte vara känslig, det är väldigt psykiskt påfrestande att ringa och störa folk. Den värsta tiden att ringa är kl 17-18 då folk nyss kommit hem från jobbet, då är de trötta och irriterade. Vilka vill tala med en telefonintervjuare om sin el-leverantör eller comhem tjänster, när de ska ta hand om skrikiga barn, städa och laga kvällsmat ?
Många av frågorna är långa, tråkiga och svårbegripliga. De få som kan tänkas delta i undersökningarna tröttnar snabbt , så det gäller att vara 100% laddad, underhållande och rapp i käften, samtidigt som man är tydlig.
Inte konstigt att det söks folk hela tiden.