Jag är livrädd för grannen!
Hej! Det här blir ett lååångt inlägg som jag försöker hålla kort! Jag bor i ett hus som gått i arv i 5 generationer, jag är 22 och flyttade hit med min man för två år sedan. Vi älskade huset, men nu är det fyllt med sorg. Min mamma flyttade tack vare grannen, en kvinna (det är hon som är hemsk) hennes man och 2 döttrar. När vi flyttade in sålde våra andra grannar huset, de orkade inte bråka med granne nummer ett längre sa de och önskade oss lycka till. Huset såldes till ett jätte trevligt par som var gravida! Efter 6 månader kommer dom och säger, vi orkar inte kämpa mot den grannen längre. Då köpte granne nummer 1 upp det huset och rev det. Vi delar väg med vår nu ende granne, för att nå vår fastighet måste vi först köra upp för en grusväg och sedan igenom deras hage för att komma fram. Vi har haft kennel i detta huset de senaste 30 åren, små hundar på 4 kg. Grannen har en importhund som hon räddat från gatorna i spanien på ca 15-20kg. Hennes hund biter av benet på min katt, försvaret var "han lekte bara med katten". Min sorg va enorm. Efter 6 månader så biter hennes han-hund ut en av mina små hundars öga (skall tilläggas att han- hunden tilläts springa vart den ville i alla väder när som hellst och den rastade sig gärna på min tomt), jag öppnade dörren på baksidan här hemma i lugn och ro, hundarna traskar efter mig, hanhunden kommer susandes och springer nästan in, mina hundar går in i försvars-mode och börjar skälla, då smäller det. Jag ropar grannens namn, grannen (ca 1 km bort) öppnar dörren hemma hos sig ropar lite på sin hund och stänger dörren. Vi räddar vår lilla tik med nöd och näppe. Sövningen skapade hjärtproblem och hon blev blind på ena ögat. Hon får ångest, tappar pälsen och går som klistrad mot mitt ben i 6 månader sedan blir vi tvugna att ta bort henne. 3 tikar kvar. Grannen anklagar oss för händelsen och vägrar göra något till att hjälpa oss. Falskanklagar oss för att ha falska papper på både hus och hundar. Anmäler oss till kommunen för diverse saker. Säger att vi driver hatkampanj mot henne då min mamma är hemma hos mig då coh då för att hjälpa mig igenom allt. Förbjuder oss att bjuda upp vissa personer som hon ogillar av olika anledningar. Vi gjorde allt för att hålla oss väl med henne, men till slut vågade jag inte lämna huset. Mina gardiner var ständigt nerdragna, dörrar låsta. Min man vågade inte komma hem om grannen va ute, utan åkte omvägar på flera timmar av rädsla för henne. Nu går vi inte ens ut och klipper gräset och eftersom vi inte klipper gräset är vi rädda att hon ska komma och attakera oss om det, men vågar inte gå ut och klippa det ändå för då kanske hon kommer, en ond cirkel. Hjälp oss, våra liv är hemska. Vi äter ångestdämpande och har slutat försöka få barn. Någon i liknande sits, va gjorde du?