Inlägg från: BookLady |Visa alla inlägg
  • BookLady

Vintervantar från minimundus?

www.minimundus.se/popup/klader/ullfl_tumvantar.htm

Om det är dessa du menar så hade jag dem förra året och de hade ett jättestort minus enligt mig, nämligen inget vristband med kardborre eller liknande som de flesta vantar av den typen har. Resultatet blev att de ramlade av min 3-åring, så till slut köpte jag mjuka band med kardborre på som eg var klockarmband och sydde på. Förutom det funkade de bra, men när det var som kallast körde jag med Hestra.

• BookLady

Såna här armband köpte jag, bara att sy på och de har en liten ögla att dra igen bandet på för att fästa och allting. Billiga är de också och finns i flera färger .

• BookLady
    Gurkan skrev 2012-08-23 06:08:47 följande:
    provade ullaredsvantar förra året och tyckte inte om dem alls. Vi hade everest med dragkedja på och de var så där. Tummen var, dragkedjan till trots, nästan omöjlig att få i då fodret gärna vred sig och knölade. Nu vägrade han visserligen vantar förra året så han hade pop fingervantar i ullblandning hela vintern. De stod emot lite väta.

Är pop vintervantar kalla?
    För det var alternativ två till minimundus.
    Hestra är inte ett alternativ för oss. Över 300 kr för ett par vantar drar jag min gräns. Vi bor dessutom i södra sverige så det blir sällan så kallt. 
    Man kan hitta Hestra billigare på rea och på tradera. Jag håller på och budar på ett par nu .
Svar på tråden Vintervantar från minimundus?