• Anonym

"Rubbad" vän efter GBP?

TS! Uppmuntra henne att söka samtalsstöd och säg så rakt du förmår till din vän hur du upplever henne och hennes förändring.Fast om hon saknar självinsikt är det ju som att tala för döva öron antar jag...

• Anonym

Varför skulle de förändras?

Jag ifrågasätter inte era upplevelser
    utan undrar bara om trolig orsak.

• Anonym

Tyvärr kan jag bara instämma. Svärmor blev också helt förändrad efter att hon tappade alla sina kilon. Fruktansvärt ytlig och fäller elaka kommentarer gentemot andra tjocka (inklusive mig själv) som faktiskt tar hand om problemet den hårda vägen istället för med betald operation.
    Hon beter sig som en slampig fjortis, ligger runt och söker konstant bekräftelse trots att hon är över 50 år gammal. Det är tragiskt att se.

Värst är att hon blivit så elak och självgod. Allt för det ytliga... 

• Anonym

Min bästa kompis gjord GBP operation 2009 och han förändrades totalt, och det är inte förrän nu i sommar som vi har hittat tillbaks igen.

Sen gjord mitt nuvarande ex GBP juli 2011 . Båda två har ändrats helt och hållet. 
    Skrämmande hur folk kan förändras så radikalt!

• Anonym

Ni som svarat som själv har genomgått GBP - fick ni inget samtalsstöd före och efter?

• Anonym

Alltså jag har inte gjort en sådan operation själv, men jag skulle nog kunna svära på att det inte har med den operationen att göra. Garanterat har det med annat att göra (tex att hon fått reda på att mannen varit otrogen eller att hon fått en 40 årskris eller whatever.) Men att det skulle ha med operationen att göra är nog inte så sannolikt.

Men annars kan man ju förstås göra en anmälan om biverkning på socialstyrelsen .-) Låt henne hållas, tänker jag. Tids nog går nog hennes kris över. Alla krisar ibland, tyvärr även folk som borde vara lite mogna tex 40 åringar. Men säkert hälften av alla som fyller 40 får nog någon slags form av kirs. Och i pincip alla människor krisar någon gång under sitt liv.

Svar på tråden "Rubbad" vän efter GBP?