• Anonym (P-Ring)

Konstiga mellanblödningar med P-ring... Eller?

Jag satte in P-ring för 3 veckor sen (igår). Jag skulle antagligen haft mens under helgen efter jag satte in den, men det Linde möjligtvis dröja några dagar till. Valde därför att sätta in den direkt och vänta dom 10 dagarna som ska gå innan man är skyddad. Mensen kom aldrig, men det sa barnmorskan att så kunde det ju bli om det var tillräckligt många dagar efter jag satte in den till dess mensen skulle komma. Har haft p-ring innan och var jättenöjd och har inte haft några problem alls. I lördags så började jag få blodiga slemmiga flytningar. Mellanblödning tänkte jag då. Men sen igår började jag blöda mer ordentligt. I mängd som början på mensen, det rinner lixom. Men det var väldigt mörkt i bindan och luktade fruktansvärt!! Tog ut ringen igår eftersom det gått tre veckor. Det är fortfarande inte som värsta mensen men det är mer än bara blodiga flytningar. Har också haft ordentlig mensvärk idag. Innan idag hade jag en slem-klump i bindan.. 2*2 cm kanske... Inte blodig direkt, bara en slemklump... Men visst, röd var den ju... Men inte blodig lixom. Är det verkligen mellanblödningar det här?? Jag är lite "orolig" att jag blivit gravid trots ringen och nu fått missfall... Men det är väl kanske bara överdrivna nojjor antar jag...

• Svar på tråden Konstiga mellanblödningar med P-ring... Eller?
  • Anonym (P-Ring)

Ber om ursäkt för dålig stavning och att det inte finns någon radmatning... Skriver med min telefon.

• katalysator

Precis som med alla p-medel så kan kroppen bete sig lite hur den vill de första månaderna. Jag tror att det bara är mellanblödningar och andra biverkningar. Att det blir slemmiga klumpar och dålig lukt beror på att du inte blöder så mycket utan blodet hinner koagulera och dra till sig bakterier innan det kommer ut. Jag tror att det kommer att gå över inom ett par veckor Glad

Svar på tråden Konstiga mellanblödningar med P-ring... Eller?