Barn 5 år! Ligger du/ är du hos ditt barn när det ska sova?
Som min fråga är ställd, ligger du/är du hos ditt barn när det ska sova?
Som min fråga är ställd, ligger du/är du hos ditt barn när det ska sova?
Min dotter är 3 år och jag ligger hos henne när hon ska sova, i soffan som står bredvid hennes säng. Har gjort så sen hon var bebis. Det är omöjligt att gå ut innan hon somnat, då skriker hon och vägrar sova.
Ibland gör jag det, beror lite på hur hon somnar. Läser vi bok i sängen brukar jag ligga där tills hon somnar.
Men denna hemska mamman tillåter film på kvällarna och tittar hon på det så somnar hon själv
Har barnet behov av det; självklart!
Alma började somna själv när hon var 5 år.
Får väl se hur Hedda vill ha det.
Nej det behövs aldrig. Eller ja han är ju bara fyra.. Men vi läser alltid en bok i sängen, sen läser han själv en stund tills han somnar eller ropar att vi ska komma och släcka.
nej mina barn 4 och 5 år (som delar rum) läser jag eller mannen en saga för sen säger vi godnatt och går ner, de har en nattlampa och de tar ca 10 minuter för dom att somna. de brukar vilja somna till en musiksaga eller musik på stereon..
Ibland, det går i perioder. Under början av sommaren ville han t.ex. somna själv varje kväll, men för någon månad sedan drömde han en läskig mardröm och sedan dess vill han antingen somna på vardagsrumssoffan eller att man ligger med honom i sängen tills han somnat.
Nej. Aldrig.
Har aldrig legat bredvid något av mina barn när de ska sova.
Har alltid gått bra och gör nattningarna oerhört lättsamma!
Alla har dessutom legat i eget rum från att de var några dagar gamla.
Ja, vi ligger alltid hos vår 5-åring tills han somnat (även hos vår 3-åring). Vi har alltid gjort det, både vi och barnen tycker att det är mysigt och vill ha det så. Vi brukar läsa en bok, sjunga en sång eller två och ligga bredvid tills de somnat. Den ena av oss tar 3-åringen (som lägger sig tidigare) och den andra tar 5-åringen. Nästa kväll byter vi.
Ja, alltid gjort det också.