• Annica P

Ni som äntligen fått er barn (efter upprepade missfall)...

Beklagar ditt missfall annojb! När jag fick mitt första missfall fick jag reda på hur många i min omgivning, t ex på jobbet, som hade haft just ett missfall. Det är väldigt vanligt och behöver absolut inte betyda något för er nästa graviditet.

Tyvärr finns vi där det upprepar sig gång på gång. Egentligen skulle jag råda dig att inte ta reda på alltför mycket i det här läget även om du har den korta lutealfasen som kanske bör "årgärdas". Hoppas att du förstår vad jag menar, att inte måla fan på väggen redan.

Dock finns gott om det hopp du efterlyser. Irma rekommenderade en mycket bra tråd ovan med många exempel på lyckade graviditeter och vad som lett dit. För mig har de senaste 4 åren innehållit 5 MA, efter att jag fått en son 2004. Nu är jag 39 år och gravid med beräknad nedkomst på lördag! Både för info och stöttning har FL varit guld värt, se även trådarna www.familjeliv.se/Forum-7-137/m63748273.html där barnen just nu kommer i massor och grundtråden www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html.

Stort lycka till! Hjärta

• Annica P

Måste tillägga att du har en bra inställning till sjukvården. Dåligt bemötande och lågt intresse att hjälpa till är tyvärr väldigt vanligt, även om det förstås finns undantag. Försök att inte bli nedslagen utan sök vidare! Orkar man så är det ju väldigt bra att berätta för vederbörande hur man skulle vilja bli bemött.

Svar på tråden Ni som äntligen fått er barn (efter upprepade missfall)...