fantastiskt sex men ingen intellektuell stimulans
Har träffat en ny man (är skild sedan några månader tillbaka) och vi klaffar på nästan alla plan. Vi har fantastiskt sex, det bästa sex jag någonsin haft. Vi passar varandra som hand i handske, har en jättebra kommunikation och testar nya saker hela tiden. Jag har aldrig upplevt något liknande med någon annan. I övrigt så kommunicerar vi väldigt bra, har liknande syn på hur vi vill leva livet osv. Känns som att vi verkligen skulle kunna ha ett bra liv tillsammans. Det som gör mig mycket tveksam är dock att jag tycker att han inte ger mig tillräckligt med intellektuell stimulans. Hade tänkt mig en välutbildad man och den här är inte det. Dessutom verkar han rätt ointresserad när jag sätter igång med prat om böcker, samhälle osv. Jag är mycket samhällsintresserad och diskuterar gärna, intressen han alltså inte delar. Men som sagt, alla andra bitar stämmer och sexet... ja skit... det är helt otroligt.
Funderar nu mycket på om ett riktigt bra sexliv "räcker" för att väga upp bristen på intellektuell stimulans? Funderar också mycket på om detta otroliga sexliv kommer att "gå över", om vi kommer tappa lusten för varandra när förälskelsefasen är över?
Hur har det varit för er alla där ute? Ni som haft fantastiskt sex i början av relationen, har det hållt i sig? Och ni som inte får intellektuell stimulans från er partner, står ni ut i längden?