(Inte) många bäckar små. Överanalyserar jag?
Hej! Första gången jag skriver här... känner för lite input från folk som jag inte känner istället för att tjata hål i mina kompisars huvuden.
Jag vill dessutom be om ursäkt för att texten är sinnessjukt lång och om den innehåller eventuella stav/tempus/grammatikfel... har suttit och skrivit av mig i Word hela eftermiddagen, kvällen och natten och nu känner jag att det är dags att posta den här sörjan.
Tack på förhand!
/goldroom
Jag är kille vars ålder ligger någonstans mellan 20-23. Sedan gymnasiet har jag studerat på diverse skolor och samtidigt drivit ett eget företag. Har gott om vänner, egen bil och är väl egentligen som vilken annan kille i min år. Bor dock nu hemma under studietiden för att inte bli skyldig CSN ett högt, sexsiffrigt belopp, hehe...
För att ge er lite bakgrundsinformation till mitt s.k. problem (som jag återkommer om lite senare i texten) så jag kan jag börja med att skriva att jag var oskuld fram till början av förra året då jag träffade min första, och hittills enda, flickvän. Förhållandet i sig var en katastrof då hon var väldigt deprimerad och rätt så omogen.
Jag har dock träffat/dejtat tjejer både innan och efter min flickvän, och efter det förhållandet har jag haft sex med två andra tjejer (en som jag dejtade/träffade (men då hon bodde drygt 50 mil bort sa hon att det inte skulle funka) samt ett ONS).
Jag skulle absolut inte klassa mig själv som ful - men inte supersnygg heller för den delen, kanske en 6:a på en tiogradig skala. Uppenbarligen tillräckligt snygg för att få till dejter och sex med tjejer som jag själv funnit attraktiva, och det är väl egentligen det enda som räknas för min egen del.
Mitt problem är i grova drag att jag alltid överanalyserar allt mellan himmel och jord när jag träffar en ny tjej.
I juni träffade jag, av en slump (genom en gemensam kompis), en ett år äldre tjej på ett musikevenemang. Hon var nykter, och jag - full som jag var - sa att hon var söt innan hon lämnade konversationen (bör tilläggas att hon blev glad!) Tänkte inte mer på det, men då jag såg att hon hade kommenterat vår gemensamma kompis status på facebook skickade jag en vänförfrågan som hon accepterade. Sagt och gjort, vi pratades vid lite då och då. När jag var iväg på ett musikevenemang i utlandet i början av juli utan internet i en vecka kom jag hem till ett fyllemeddelande som hon skickat. Hon skrev att jag skulle komma hem "typ nu" (kl 4 på morgonen) och att hon var full. När jag chattade med henne nästa gång kom det fram att hon bara hade druckit tre öl, således var hon alltså rätt nykter när hon skrev det där meddelandet. Efter ett par dagar hintade hon återigen lite och frågade om vad som händer i min hemstad i sommar och om jag ska till Stad X (en av landets större städer som ligger ungefär mellan min hemstad och hennes hemstad (hon pluggar däremot 35 mil bort, men är hemma hos sina föräldrar under sommaren)). Jag brukar vanligtvis ha svårt för att "bjuda ut" tjejer, men nu kände jag att inte kunde låta detta rinna ut i sanden då hon var både söt och trevlig och hintarna blev för uppenbara. Sagt och gjort; vi bestämde att vi skulle ses en lördag i mitten av juli över ett par öl. Det var däremot en helg emellan, och den helgen skrev hon återigen fyllesms till mig; "Kom till Stad X, vi kan ligga!!" - jag skickade tillbaka och frågade om det verkligen var hon som skrev det meddelandet. Svaret var "Japp!"
Nåväl, Dagen D kom. Vi träffades, pratade, drack öl, skämtade och så, efter ett tag började jag pilla på hennes mobil, hann bli en status på hennes facebook som vi skrattade åt innan hon la sin hand på min ena hand medan jag fortsatte pilla på mobilen med den andra handen. Några minuter senare började vi kyssas, för att senare gå över till råhångel. När vi var på det här stället sa hon dessutom att hon gillar självförtroende (då jag sa till henne att jag var nära på att smsa henne dagen innan och fråga om jag skulle raka bort min mustasch eller behålla den).
Vi gick vidare ut från stället, hand i hand, och hånglade ännu mer. Det blev väldigt mycket kyssar och hångel den kvällen. I en park så smekte jag hennes rumpa varsamt och jag smekte även hennes bröst utanpå tröjan (här frågade jag dessutom om det var ok att jag smekte brösten…)
På bussen till tågstationen la hon dessutom sina ben i mitt knä och vi kysstes ännu mer. Kändes snarare som att vi var ett par, och inte på en första dejt. Dagen därpå kände jag att vi hade så pass trevligt att jag slängde iväg ett sms till henne och frågade om hon ville gå och titta på en fotbollsmatch (då vi båda är fotbollsintresserade) måndagen därpå. Hon skrev att det lät "jättetrevligt" och så fick det bli. Dagen efteråt var jag återigen i Stad X, vilket hon också var. Runt midnatt smsade hon och frågade om jag ville komma till ett uteställe hon var på (nykter) då jag ändå var hos en kompis som bor i närheten. Jag och kompisen kom till klubben och var där i 1 timme innan hon skulle ta bilen hem. Under den timmen la sin arm om mig, la huvudet på min axel och det blev, eh… tre pussar, bl.a. en lång hej då-puss.
Dagen därpå (när jag var satt på tåget till ett nytt, drygt veckolångt, musikevenemang) frågade jag om hon ville göra mig sällskap till ett musikevenemang som är i Stad X nu till helgen som kommer, vilket hon ville. Under musikevenemanget jag skulle på den veckan var jag nästan konstant full och en kväll runt 23-tiden ringde jag henne på fyllan. Dagen därpå frågade jag lite blygt och osäkert i sms om hon tyckte att jag var jobbig samtidigt som jag bad om ursäkt. Svaret jag fick löd "Japp, men så länge du inte gör om det är det lugnt. :)" - jaha… tack för den, typ.
Nu i måndags förra veckan träffades vi för att se på fotboll. Allt var egentligen väldigt trevligt; vi käkade sushi (där hon pikade mig på ett väldigt skämtsamt sätt för att jag inte kunde äta med pinnar) och sedan tog vi en kaffe innan matchen. Efter kaffet skulle vi ta kollektivtrafik till arenan - och på väg upp för en trappa tog hon tag i min arm och stannade mig. Frågade henne givetvis om något var tokigt - svaret löd "Hahaha, nej… men min kompis mamma går där borta… och ser hon oss tillsammans så kommer hela min hemstad få reda på att jag har pojkvän då hon är en skvallertant… och riktigt där är vi inte än." (vad menade hon egentligen här?!? Mina kompisar säger att jag är dum i huvudet som överanalyserar allting då det fetstilta är den bästa hinten jag någonsin hade kunnat få...)
Efter matchen följde jag henne till hennes parkerade bil som låg på andra sidan stan. Väl vid bilen skulle vi säga hej då. Det blev en lååång kram, och när den tog slut kollade jag på henne och var smått förvånad. Jag trodde att lite pussar och eventuellt hångel skulle komma naturligt. Hon undrade varför jag såg så förvånad/besvärad ut, varpå jag frågade om jag inte skulle få någon puss. Det blev tre stycken och ett "Vi ses nästa vecka", men det kändes som att alla pussarna var på mitt initiativ och jag gick därifrån med en klump i magen. I onsdags reste jag utomlands och i lördags kväll skrev jag till henne på facebook. Hon svarade inte på speciellt mycket av det jag skrev (jag misstänker att hon jobbade), men hon svarade "Yes självklart, om jag inte jobbar" på min fråga om hon vill gå på en konsert med mig nu till helgen på det här evenemanget i Stad X som jag skrev om i förra stycket.
På natten (eller snarare, söndag morgon runt 3-tiden, när jag var lagom full) skrev jag återigen till henne på facebook. Skrev att hon skulle kolla upp hur länge hon jobbar nu på fredag och att jag fortfarande räknar med att gå på en annan konsert med henne (som är senare på fredagen och som hon redan har tackat ja till sedan drygt 2 veckor tillbaka…) - när jag vaknade såg jag att hon hade läst vad jag hade skrivit på chatten på morgonen, så jag skrev ett nytt meddelande i stil med "Aj aj, fylleskriva… inte bra. Men kolla upp hur du jobbar på fredag!" - enligt chatten så läste hon det meddelandet tio minuter efter att jag skrev det. Och jag har fortfarande inte fått något svar från henne. Kan tilläggas att hon alltid varit väldigt dålig på att svara på sms och nu på senare tid även på Facebook-chatten. Antingen så svarar hon väldigt sent eller så svarar hon inte alls.
Och det är just detta, i kombination med att jag fick fråga om en kyss (som trots allt blev till tre st.) senast vi träffades, som gör att jag blir helt galen. Jag har under min vecka utomlands knappt kunnat tänka på något annat. Det är bara hon som har snurrat runt i huvudet. Jag har överanalyserat verkligen allt mellan himmel och jord och mitt resesällskap har flera gånger frågat hur jag har mått, då jag bara har legat i sängen på hotellet och surfat (nu har vi förvisso inte varit på någon solsemester, men ja…)
När vi har träffats har det varit supertrevligt, och uppenbarligen har hon väl också tyckt det - annars hade hon rimligtvis aldrig tackat ja till att ses fler gånger?
Hon är väldigt lätt att prata med, hon har självdistans och humor… och att hon dessutom är genuint fotbollsintresserad gör henne bara ännu mer attraktiv. Vi har väldigt många gemensamma samtalsämnen etc. exempelvis då branschen mitt egna företag rör sig inom är densamma som hon pluggar inom.
Hur som helst; det som "tar kål på mig" är hennes oförmåga att svara på sms m.m. (då jag så gott som svarar direkt när jag får ett sms) - och att jag på så vis känner mig för på/klängig när jag skickar sms eller chattmeddelanden som hon sedan inte svarar på. Jag har redan pikat henne för detta, men hon säger att hon är lika dålig på att svara på sms och samtal när det gäller annat folk också.
Och sedan är jag dessutom rädd att min osäkerhet ska lysa igenom, då hon sagt att hon gillar självsäkerhet. Eller ja… jag är snarare skiträdd att min jävla osäkerhet redan har lagt sig som ett tunnt skal över hela mig och att hon har lagt märke till det.
Vad blir mitt nästa steg?
Jag är åter i Sverige sent idag (onsdag) och jag vet inte om jag ska smsa, ringa eller vad jag ska göra… jag känner bara att jag måste få träffa henne snarast - vi har ju en uttalad konsert som vi ska gå på fredag kväll, men jag vill ju inte vänta med till någon timme innan den att höra av mig.
Men när jag väl träffar henne - hur i helvete ska jag bete mig? Jag vill inte vara för på och hångla upp henne det första jag gör när jag ser henne, men jag vill samtidigt inte vara en jävla idiot och låta allt rinna ut i sanden. Jag vill ju liksom att hon ska visa någonting tillbaka, och att inte bara jag ska ta initiativ till kyssar etc. om vi nu ses på fredag (eller innan eller efter, för all del).
Min bäste vän sa för några dagar sedan att han brukar säga till tjejerna han tidigare dejtat att han tycker om dem redan efter drygt 1 månad (då han har träffat dem cirka 4-5 gånger). Men nu står jag väldigt handfallen… det känns inte riktigt som att det är rätt väg att gå i den här soppan. Bör tilläggas att min gode vän nu har haft fyra förhållanden under tiden vi har känt varandra (sedan våren 2009), medan jag bara har haft ett, trots att jag totalt har dejtat/träffat fler tjejer än vad han har. Bör dessutom kanske tilläggas att han ser bättre ut än mig.
Jag vill slippa överanalysera, jag vill slippa oroa mig för att vara för på/klängig (trots att hon tackat ja till att ses alla gånger jag frågat), jag vill inte behöva fråga om en kyss nästa gång jag träffar henne (jag vill ju att det ska komma naturligt, precis som de två första gångerna). Jag vill inte behöva tänka "Oj, ska jag göra så eller si denna gången?" Jag vill inte ha något jävla krångel, helt enkelt.
Jag vill bara ha fjärilar i magen, en vacker flicka bredvid min sida som jag kan skriva trevliga sms till utan att behöva ha ångest för att hon eventuellt inte kommer svara.
Jag vill ha en fungerande hjärna som inte blir helt ställd så fort något inte går som jag tänkt mig.
Jag vill kämpa för att den här tjejen ska bli min flickvän… jag är bara så jävla rädd att jag redan har gjort bort mig (personligen tycker jag dock inte att jag har gjort något större övertramp... men människor reagerar olika på saker och ting...)
Har jag gjort bort mig eller överanalyserar och inbillar jag mig bara?
Tack för att ni eventuellt har orkat läsa och gett input.