• Anonym

Byta blöja... ?

Det diskuteras en hel del om ifall amma är okej eller inte på restaurang/caféer.

Men när jag var och åt igår bytte en person blöja på barnet vid bordet precis bredvid mig. Det fanns en toalett med skötbord ca 3 meter från deras bord.

Är detta okej tycker ni?   

• Svar på tråden Byta blöja... ?
  • sextiotalist

Självklart inte OK, finns väl inte ens något att diskutera där. (Nej, inte ens kissblöjor)

• Anonym

Jag tycker inte att det är ok att byta en blöja på bordet. Spelar ingen roll om det är hemma eller på restaurang/café. Det är inte hygieniskt.
    Det kan man isåfall göra i vagnen om det är upptaget på toaletten, eller vänta tills det blir ledigt om det inte är akutfall, tex en ordentlig bajsblöja.

• SupersurasunkSara

Om barnet ligger i sin vagn så ingen ser vad man gör och man gör det snabbt och diskret samt inte viftar med den använda blöjan så ja, om det inte, som i detta fall fanns en toalett med skötbord en bit ifrån.

Bajsblöja är aldrig ok att byta på ett café/restaurang på det viset, då får man gå ut eller be personalen om ett undandskymt hörn el liknande.

• Anonym
    Myapocalypse skrev 2012-08-08 08:21:46 följande:
    Nej det tycker jag inte. Hade blivit ganska äcklad faktiskt.

Ja, jag blev äcklad. Jag satt liksom och åt där...
  • Anonym
    SupersurasunkSara skrev 2012-08-08 08:22:34 följande:
    Om barnet ligger i sin vagn så ingen ser vad man gör och man gör det snabbt och diskret samt inte viftar med den använda blöjan så ja, om det inte, som i detta fall fanns en toalett med skötbord en bit ifrån.

Bajsblöja är aldrig ok att byta på ett café/restaurang på det viset, då får man gå ut eller be personalen om ett undandskymt hörn el liknande.

Hon ställde barnet i henne knä, la den kissiga blöjan på bordet och gick därifrån sen. (tog med sig blöjan dock)

Om det var upptaget eller inte vet inte den som bytte blöjan efterssom hon inte ens reste på sig för att titta efter.

Ren tur att det inte var en bajsblöja, tror hon hade bytt glatt framför alla ändå.   
  • Anonym

Skulle aldrig byta PÅ bordet, riktigt äckligt. Däremot har jag bytt vid sidan om bordet, i vagnen. Det går fort och ingen ser om de inte kikar in, både bajs och kissblöja om det inte funnits skötrum (vilket det oftast inte finns om det inte är en stor familjerestaurang. Däremot skulle min sambo byta bajsblöja en gång, vilket stressa honom enormt så han gav mig den tvärs över vårt bord, jag skämdes ihjäl men efteråt flabba vi (vi använder hundbajspåsar och lägger allt smutsigt i) och han råka tappa rullen så den rullades ut över halva restaurangen...

• Ginger

Nej man går undan... De är inte oki att byta framför personer som sitter och äter.

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-08-08 08:27:54 följande:

Hon ställde barnet i henne knä, la den kissiga blöjan på bordet och gick därifrån sen. (tog med sig blöjan dock)

Om det var upptaget eller inte vet inte den som bytte blöjan efterssom hon inte ens reste på sig för att titta efter.

Ren tur att det inte var en bajsblöja, tror hon hade bytt glatt framför alla ändå.   
    Urk :-/
    Lägga blöjan PÅ bordet är ju skitäckligt!

• Myapocalypse

Förstår inte riktigt hur man tänker, tänk om personalen inte hinner torka av borden innan nästa sitter där. Sen så sitter det ju människor runt om. Skulle nog, som några har sagt, bytt diskret i vagnen (skulle nog dock gått iväg en bit om det var möjligt), om det inte hade funnits någon ledig toalett.

• Smulan 89

Klart man går undan. Skulle inte ens få för mig att byta på bordet. Det gör jag inte ens hemma. Var på en restaurang för någon vecka sedan och behövde byta blöja på sonen. Det fanns inget skötbord, så jag tog mitt underlägg och bytte blöjan på toastolen, haha. Det var lite masigt, men mamma var med och hjälpte mig. Tänkte lagt underlägget och bytt på toagolvet först.

• Smulan 89
    Smulan 89 skrev 2012-08-08 09:29:40 följande:
    Klart man går undan. Skulle inte ens få för mig att byta på bordet. Det gör jag inte ens hemma. Var på en restaurang för någon vecka sedan och behövde byta blöja på sonen. Det fanns inget skötbord, så jag tog mitt underlägg och bytte blöjan på toastolen, haha. Det var lite masigt, men mamma var med och hjälpte mig. Tänkte lagt underlägget och bytt på toagolvet först.

Var även tvungen att amma sonen på samma restaurang vid samma tillfälle. Det var bara vi där just då och en famlij till, så jag satt i ett hörn med ryggen mot dem. GIllar inte att amma offentligt, men en hungrig bebis är jobbigare att lyssna på än se någon som ammar tycker jag. Brukar gå undan så gott det går. Inte bara för att folk ska slippa se, utan jag vill inte visa mig för alla heller, så att gå undan eller sitta i något hörn känns naturligt.
  • kiriaki

Jag hade fragat vafasen dom haller pa med och papekat hur ohygieniskt det ar..

• Petra645

Ok där gick gränsen. Har själv två barn och skulle ALDRIG byta på bordet på en restaurang/café. Vidrigt!!!

• buffybuffy

Äckliga mamma som gör så, tror att dom äger stället, och såna som hon förstör ju för oss som sköter sig. Fy

Svar på tråden Byta blöja... ?