• Anonym

Är Krusboda (Tyresö) ett ok område att bo i?

Nån här som vet hur det är att bo i Krusboda? Lägger ämnet under anonymt så folk även kan våga dissa området anonymt om dom vill.

Är det mycket multikulti där? Hur ser genomsnittspersonen/familjen ut som bor där? Hur är skolan? Är området lugnt? Kan du själv tänka dig att bo där? Jag letar hus i Sthlm men har aldrig varit i detta område. Intrycket som jag får när jag ser på det på satellitbild är att det området verkar stort, husen rätt små och inklämda med små tomter. Sen finns det tydligen ett poolområde där. Är det ok?

• Svar på tråden Är Krusboda (Tyresö) ett ok område att bo i?
  • Anonym (känner till)

Ja, Krusboda är det inget fel på. Själv är jag mest förvirrad när jag går runt där, men de som bor där lär sig snabbt att hitta.

Det är medesvenssonområde, med vanliga personer, lagom blandning av folk, nära till naturen, buss (det går att gå också) till Tyresö Centrum och till stan. Nära till skolor.

De jag känner som bor där trivs.

• Anonym

Tackar för svaret. Har några följdfrågor..

Vad räknar man som en medelsvensson nuförtiden? Utbildning? Årsinkomst ca?

Vad räknar du som "lagom blandning av folk"? 

• Anonym (känner till)
    Anonym skrev 2012-08-08 14:21:08 följande:
    Tackar för svaret. Har några följdfrågor..

Vad räknar man som en medelsvensson nuförtiden? Utbildning? Årsinkomst ca?

Vad räknar du som "lagom blandning av folk"? 

uppgifter på inkomst kunde man man få på hemnet förut. Det är lärare, ingenjörer, socionomer, arbetare, egna företagare. Det är inte samhällets toppskick och inte bottenskiktet, utan just medelskiktet. Jag har inte intervjuat folk där och har inte heller kollat upp folks inkomster.
  • Krusbodabo

Det är ett helt fantastiskt område när man har barn. Inkomsterna varierar säkert och vi hade kunnat köpa ett betydligt dyrare hus någon annanstans men så länge barnen går i skola skulle vi inte drömma om att flytta, livet är så mycket enklare här. Gå in på krusboda.org så får du en bättre beskrivning.

Svar på tråden Är Krusboda (Tyresö) ett ok område att bo i?