• Anonym

Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?

• Svar på tråden Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?
  • EvelinasSyster

Jag visste då som 13-åring att jag var bisexuell...

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Khaleesi

Jag var då helt övertygad om att jag var 100% hetero, och det har hållit i sig sedan dess...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Kjellgren

Vad jag förstår, men jag är inte helt uppdaterad i ämnet, kan man åtminstone på "helt homosexuella" se vissa skillnader i hjärnan vid funktionell magnetkameraundersökning vilket tyder på att ens sexuella identitet åtminstone till viss del är medfödd. Bisexualitet vet jag dock inte om man kan se.

Många homosexuella kan också vittna om att de redan som barn kände sig mer dragna till det egna könet. Så ja, jag tror att många vid 14 års ålder vet om sin sexuella läggning alldeles oavsett om det är medfött eller ej (något som jag personligen inte ser som vidare intressant egentligen). 

• Anonym
    hellokill3r skrev 2012-08-08 14:20:33 följande:
    Tror du att man kan veta att man är heterosexuell vid 14 årsålder?
    Ja, men det är väl olika. Homosexualitet brukar ju ibland utvecklas lite senare i livet. Det är mer självklart att en 14 åring är hetero (eller i alla fall att dom inte riktigt vet vad för läggning dom har) Så min fråga är om folk faktiskt tror att 14 åringar brukar vara homo/bi om hen säger de, eller om de bara tror att hen har någon slags period som kommer gå över?
  • Anonym (huh?)

Vad spelar det för roll om 14-åringen är det just nu i denna stund -eller kommer vara det för alltid?
    Ska du stå där om fem-tio-tjugo-trettio år och peka finger och säga -"AHA - det var bara en fas! Vad var det jag sa!" eller vad är det du vill uppnå?

• Trust me

Nej det tror jag inte. Det är först vid 120 som man börjar få ett litet hum om det men helt säker blir man aldrig.

Hon, löperskan, som länge var gift med en man och nyligen berättade att hon nu lever med en kvinna sa att hon när hon blev gammal troligen skulle säga att hon inte först var hetero och sedan hom utan att hon nog alltid varit bisexuell.

Hon är alltså seriellt bisexuell medan de flesta som tänker på termen gör det som att man är parallellt bisexuell. Hon var hetero när hon levde med en man och homo när hon levde med en kvinna. Inte för att hon bytte läggning utan för att hon troligen är en väldigt monogam typ.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym

Jag är sexuell......................................

• Trust me
    Anonym skrev 2012-08-08 15:21:26 följande:
    Jag är sexuell......................................

Men skäms! Kräks
    Det här är ett familjeforum
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Tom Araya

Nej! Jag tror det är väldigt lite man kan vara riktigt säker på i den åldern.

Svar på tråden Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?