Inlägg från: Agapi |Visa alla inlägg
  • Agapi

Köper ni begagnade böcker

Jag bor utomlands så när jag väl är i Sverige köper jag väldigt mycket böcker. Här är de så dyrt (ca 15euro för en pocket) och väldigt dåligt utbud. Oftast när jag åker hem så har jag långa listor med böcker jag ska köpa. Så då handlar jag mest nytt. Men när jag går förbi någon secondhand så går jag gärna in och kollar på böckerna och hittar jag något intressant så köper jag gärna. 10 eller 20 kr brukar de ta för böckerna på loppisen som ligger närmast mina föräldrar. Och de är ju toppen! Men eftersom jag aldrig vet vad som finns och är i Sverige en begränsad tid så har jag inte tid att åka runt och leta efter de titlar jag är ute efter.

Jag har inget alls emot hundöron och att boken ser läst ut. Sålänge den hänger ihop och inte är kluddad i. Jag sparar dessutom alla mina böcker förutom de som jag verkligen inte gillade. Älskar att läsa ut en bok och sätta in den i bokhyllan!

Kanske någon här som vet några extra bra ställen i Göteborg för begagnade böcker? 

• Agapi
    AnnaGreta 378 skrev 2012-08-08 23:51:29 följande:
    Så spännande med dedikationer på beg. böcker också. "Till Signe på 17-års dagen från Mamma."

Vem var Signe? Tyckte hon om boken? Hur hamnade den här?   Triggar min fantasi enormt!
    sånt gillar jag också!

Jag jobbar på hotell och vi har en liten hylla där gäster kan lämna kvar och ta böcker, och i flera har jag sett att folk har skrivit saker som "lästes här vid poolen sommaren 2009 av Anna Svensson. Hoppas att du gillar den lika mycket som jag gjorde.". Tycker de är lite mysigt.
Svar på tråden Köper ni begagnade böcker