Köper ni begagnade böcker
Jag har alltid älskat böcker och under låg/mellan och högstadiet var jag nog flitigast av alla med att låna hem böcker både från vanliga biblioteket som skolbiblioteket... När jag fick barn för 6år sedan har jag inte haft tid att slå mig ner i soffan med en god bok.. För jag vet ack så väl att när jag väl öppnar boken och läser första kapitlet kan jag inte sluta läsa fören bokens sista kapitel är läst...
För något år sedan lånade vi lite titt som tätt böcker på biblioteket... En barnbok där, en kokbok där... Ja ni vet... Famnen full med böcker när man till slut nådde biblioteks disken och skulle ta fram lånekortet...
Det fanns helt enkelt en tid när jag nöjde mig med att låna och sen lämna tillbaka men när jag "råkade" surfa in på en bokbytarsida på facebook så är jag nu "fast" i "bokträsket" igen...
Inom loppet av 4 månader har jag köpt uppemot 500böcker på facebook (oftast i kartongvis för en 50-lapp)... Jag har förgyllt 2 bokhyllor med "favoriter" som jag ska gå igenom när jag har tid... Och de böcker som av handlingen på baksidan inte har fallit mig i smaken har jag sålt vidare för en mindre peng... För ärligt talat... Jag kan inte motstå att köpa böcker... När vi någon gång flyttar från huset vi bor i, så kommer jag försöka övertala maken om att ha ett "biblioteksrum"... Det vore så fantastiskt att komma hem en regnig dag från jobbet, snegla lite lätt över titlarna i bokhyllan och sätta sig bekvämt i en fåtölj med en god bok...