Behöver man galonvantar på dagis?
Ja är det nödvändigt med galonvantar?
Åsikter?
Köpte en regnhatt ifall att, men vet inte om det är nödvändigt, eller om det kommer sitta på länge...
Ja är det nödvändigt med galonvantar?
Åsikter?
Köpte en regnhatt ifall att, men vet inte om det är nödvändigt, eller om det kommer sitta på länge...
Galonvantar är att föredra
Ja, det tycker jag.
Rycker dom är jätte jätte bra, sen när det blir lite kallare har min dotter galon vantar över dom vanliga vantarna så blir hon inte kall:) dom är ute så mycket på dagis.. Även om det är blött och kallt. Regn hatt är också bra då regnar det inte ner vatten i nacken:)
Det är det bästa! Varmt och framförallt- torrt!
Tycker ska det stå..
Ok, perfekt, tack för svar
Oh ja!!
Ofta är de rätt tunna (vi har haft några från Abeko som varit toppen) men då är det perfekt att ha ett par stickade tum -eller fingervantar under också när det blir lite kallare.
Ja vi har ett par fodrade och ett par ofodrade på dagis och sedan ett par hemma också. Vantar är sådant som lätt försvinner och sedan dyker upp igen så jag brukar köpa sådär en 4-6 par per säsong.
Absolut, men det finns flera bra vantar att ha på dagis, bara de är vattentäta och det går åt många par!
Aldrig använt faktiskt och inte saknat heller!
Köper andra vantar som är vattentäta istället
Har heller aldrig använt, trots att det ligger några par i lådorna här hemma. Verkar hopplöst klumpigt tycker jag... Skönt att vi är olika och att det finns produkter för alla!
Ingen av mina fyra har haft det
Ja, det är riktigt bra att ha där tycker jag. Samma med vattentäta handskar, både tjock vintermodell och tunnare för höst/vår.
Var hittar man sådana?
Tycker att de suger som bara fasen, som allt annat av galon. Skulle aldrig utsätta mina barn för galonkläder alls.
Det finns funktionskläder som fungerar alldeles perfekt och som man slipper alla nackdelar med dessa skitmaterial som kallas galon.
Galonvantar är kanoners. Har inte hittat några andra vantar som är helt vattentäta. Visserligen finns det massor med vantar i funktionsmaterial, men det hjälper inte mycket när sömmarna inte är tejpade på vantar (för att det blir för klumpigt)