• Lyckligajag78

BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((

Hej!!
    Födde en frisk och mycket kry tösabit i början på augusti Glad

Under graviditeten hade jag redan då en känsla av att jag inte ville amma mitt andra barn. Så jag hade förberett och tagit med Nan1 i tetrapak och egna flaskor vilket verkade smidigt att ge till en början. 

Känslan att inte vilja amma bekräftades direkt efter förlossningen då amningen gjorde sketaont ( Jag orkar inte med det här, tänkte jag där och då och la helt ner amningen. 

Efteråt hamnade vi på bb i två dagar. Alla i personalen var jättegulliga, inget ifrågasättande )) Tills.....
    En kväll kom en nattsköterska in till oss på rummet och frågade mig om maten. Jaha, du tar med dig din egen mat, sa hon. (Det kändes inte så populärt). Åhhh nej, det är konserveringsmedel???? i tetran, jag har pratat med personal på neo om detta sa hon. Det lät väldigt anklagande och jag blev väldigt förvånad. 
    Kände mig som världens jävla hemskaste skitmamma DÅ.   Rynkar på näsan

Min bb-kompis på rummet drabbades också. Det gjorde SÅÅÅ ont i bröoch barnet skrek och skrek, mamman tjöt av smärta, detta höll på tills småtimmarna. Då hade SAMMA nattsköterska hånflinat åt henne och sagt. "Jaaah, men SÅÅÅ är det, det är bara att amma på du. Bara att amma och amma".
    Vi var båda omföderskor, men kunde de inte ge oss lite tips istället. Gör så här eller så här? Stötta oss kanske???

Natten slutade med att vi båda grät och pratade massor om detta.

KONSTIGAST av allt är att infon om konserveringsmedel stämmer inte!! Står inget på paketet, ringde till Nestle som tillverkar Nan och de sa "absolut inga konserveringsmedel" och jag ringde till Neo som sa att det kan man visste ge sina nyfödingar!!Förvånad

Det får nog bli idag till att ringa chefen på BB Karlskrona och förklara vad det är som försiggår innanför väggarna där. Så här får det bara inte gå till tycker jag... Så att inte andra kvinnor drabbas...

{#emotions_dlg.flower} Kram Anna  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-09 14:35
    Försökt ringa chefen men hon är på semester tills på måndag.
    Någon annan med erfarenhet av bb???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-06 20:19
    Jag har faktiskt bara haft mejlkontakt med chefen. Hon skrev att hon skulle ta upp det som hänt med vederbörande. Det sa jag lät bra och jag lät det bero. Nu undrar jag faktiskt också vad som kommer att hända, om något kommer att hända, hur togs det emot? Det är ju flera som undrat och jag kommer faktiskt ta kontakt med chefen på bb igen för att följa upp det som hänt. Det är ju vedervärdigt.

Utan att säga/nämna namn från bb tiden namn har jag också gjort inlägg på facebook om hur jäkla satans besviken och ledsen jag var och jag fick masssoooor av kommentarer av andra som också drabbats. Fick även privata mejl också...

Så va fan, hur svårt kan det vara att vara lite medmänsklig? Problemet är kanske att folk inte klagat tillräckligt. Dock är det synd för man drar ju en hel avdelning i skiten så att säga. Länken är inte starkare än den svagaste länk, ju
  • Svar på tråden BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((
  • Blaha

Ja, ring chefen! Man är så känslig i den sitsen, man ska inte behöva bli bemött dåligt.

• Pion82

Jag låg på bb i karlskrona i slutet av juni och upplevde precis som du att det var väldigt olika kvalite på barnmorskerna. Hade dock tur och drabbades aldrig av något som du men vist var det de som var mindre trevliga än andra. 

Jag tycker absolut att du inte ska släppa detta utan annmäla det! Det verkar nämligen som att karlskrona har haft problem med detta innan. För när vi kom hem från bb och fick vårt första hembesök av bvc så frågade hon oss just vad vi tyckte om bb:s barnmorskor. Vi sa som det var att vi tyckte att det hade gått bra men att det var väldigt olika i bemötandet. Då sa bvc sköterskan att det hade varit många som hade nämnt det tidigare som upplevde samma sak.
    Så detta verkar vara något som de jobbar med. Så släpp det inte utan framför dina åsikter så fler slipper drabbas. 

• Lyckligajag78

Jag frågade en jättegullig barnskötare? om hur de gör med bebisar som skriker en hel natt. Kan man sticka till med lite ersättning undrade jag om bebisen skriker sig blå av hunger och man har bröstvårtor som skinnslamsor? Nä det brukar vara så att man låter mammorna amma sa hon, vi brukar inte "hjälpa till". Själv hörde jag att barnet är den bästa utdrivaren och det är därför det bästa är att inte gå emellan.
    Men, barnskötaren sa även att barnmorskorna är olika och vissa kan vara bättre än andra och göra mer...
    Jag tyckte det lät väldigt, starten är väldigt viktig. Skriker sig barnet blått en hel natt hjälper det inte till mjölkproduktionen tyvärr.

Detta hände mig tyvärr när jag fick min första dotter. Upplevde att hjälpen från bb var mycket bristfällig och även idag flera år senare sitter det kvar en tagg i hjärtat efter vistelsen där.. Obestämd

Flera med erfarenheter av bb, Karlskrona eller någon annanstanns??? 

• Lyckligajag78

Vad jag menar att hjälpa till kan ex vara att man kan ju mjölka brösten själv och skona bröstvårtorna exempelvis. Kanske bröstpump, ersättning så att brösten får lite vila. osv. Det finns ju massor man kan göra om man har så ont så man tror man ska dö Förvånad

• FraYo

Jag födde min dotter i nov 2010 och blev bemött som skit av så gott som all BB personal :(.

Vår tjej gick ner för mkt i vint pga idioterna som envisades med att ja skulle amma så vi fick stanna längre än planerat. Hon orkade inte ens äta så "slut" var hon :(.

Jag längtar till nästa förlossning då jag kmr säga till direkt på skarpen om dom ifrågasätter
    Mig mm.

Stå på dig!

• Pluttan

Blev också illa bemött av bb-personalen karlskrona när jag hade fått min son för x antal år sedan. Blev till och med väckt mitt i natten för att amma så jag fick väcka honom.

Men nu fick jag en dotter i mitten av juni och vissa var mindre trevliga men sen var det dom som kom och erbjöd ersättning innan man ens hann be om det.
    Men av alla bm så var det bara en som fick mig och sambons tillförlit någonlunda.

• Lyckligajag78

Gud vad tråkigt. Åh jag blir så arg grrr. 
    Som sagt ska ringa till chefen i morgon och se vad hon tycker och säger.  

• Lyckligajag78
    FraYo skrev 2012-08-11 22:24:25 följande:
    Jag födde min dotter i nov 2010 och blev bemött som skit av så gott som all BB personal :(.

Vår tjej gick ner för mkt i vint pga idioterna som envisades med att ja skulle amma så vi fick stanna längre än planerat. Hon orkade inte ens äta så "slut" var hon :(.

Jag längtar till nästa förlossning då jag kmr säga till direkt på skarpen om dom ifrågasätter
    Mig mm.

Stå på dig!
    Var detta i Kna??
Svar på tråden BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((