BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((
Hej!!
Födde en frisk och mycket kry tösabit i början på augusti
Under graviditeten hade jag redan då en känsla av att jag inte ville amma mitt andra barn. Så jag hade förberett och tagit med Nan1 i tetrapak och egna flaskor vilket verkade smidigt att ge till en början.
Känslan att inte vilja amma bekräftades direkt efter förlossningen då amningen gjorde sketaont ( Jag orkar inte med det här, tänkte jag där och då och la helt ner amningen.
Efteråt hamnade vi på bb i två dagar. Alla i personalen var jättegulliga, inget ifrågasättande

En kväll kom en nattsköterska in till oss på rummet och frågade mig om maten. Jaha, du tar med dig din egen mat, sa hon. (Det kändes inte så populärt). Åhhh nej, det är konserveringsmedel???? i tetran, jag har pratat med personal på neo om detta sa hon. Det lät väldigt anklagande och jag blev väldigt förvånad.
Kände mig som världens jävla hemskaste skitmamma DÅ.

Min bb-kompis på rummet drabbades också. Det gjorde SÅÅÅ ont i bröoch barnet skrek och skrek, mamman tjöt av smärta, detta höll på tills småtimmarna. Då hade SAMMA nattsköterska hånflinat åt henne och sagt. "Jaaah, men SÅÅÅ är det, det är bara att amma på du. Bara att amma och amma".
Vi var båda omföderskor, men kunde de inte ge oss lite tips istället. Gör så här eller så här? Stötta oss kanske???
Natten slutade med att vi båda grät och pratade massor om detta.
KONSTIGAST av allt är att infon om konserveringsmedel stämmer inte!! Står inget på paketet, ringde till Nestle som tillverkar Nan och de sa "absolut inga konserveringsmedel" och jag ringde till Neo som sa att det kan man visste ge sina nyfödingar!!

Det får nog bli idag till att ringa chefen på BB Karlskrona och förklara vad det är som försiggår innanför väggarna där. Så här får det bara inte gå till tycker jag... Så att inte andra kvinnor drabbas...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-09 14:35
Försökt ringa chefen men hon är på semester tills på måndag.
Någon annan med erfarenhet av bb???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-06 20:19
Jag har faktiskt bara haft mejlkontakt med chefen. Hon skrev att hon skulle ta upp det som hänt med vederbörande. Det sa jag lät bra och jag lät det bero. Nu undrar jag faktiskt också vad som kommer att hända, om något kommer att hända, hur togs det emot? Det är ju flera som undrat och jag kommer faktiskt ta kontakt med chefen på bb igen för att följa upp det som hänt. Det är ju vedervärdigt.
Utan att säga/nämna namn från bb tiden namn har jag också gjort inlägg på facebook om hur jäkla satans besviken och ledsen jag var och jag fick masssoooor av kommentarer av andra som också drabbats. Fick även privata mejl också...
Så va fan, hur svårt kan det vara att vara lite medmänsklig? Problemet är kanske att folk inte klagat tillräckligt. Dock är det synd för man drar ju en hel avdelning i skiten så att säga. Länken är inte starkare än den svagaste länk, ju