• Lyckligajag78

BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((

Hej!!
    Födde en frisk och mycket kry tösabit i början på augusti Glad

Under graviditeten hade jag redan då en känsla av att jag inte ville amma mitt andra barn. Så jag hade förberett och tagit med Nan1 i tetrapak och egna flaskor vilket verkade smidigt att ge till en början. 

Känslan att inte vilja amma bekräftades direkt efter förlossningen då amningen gjorde sketaont ( Jag orkar inte med det här, tänkte jag där och då och la helt ner amningen. 

Efteråt hamnade vi på bb i två dagar. Alla i personalen var jättegulliga, inget ifrågasättande )) Tills.....
    En kväll kom en nattsköterska in till oss på rummet och frågade mig om maten. Jaha, du tar med dig din egen mat, sa hon. (Det kändes inte så populärt). Åhhh nej, det är konserveringsmedel???? i tetran, jag har pratat med personal på neo om detta sa hon. Det lät väldigt anklagande och jag blev väldigt förvånad. 
    Kände mig som världens jävla hemskaste skitmamma DÅ.   Rynkar på näsan

Min bb-kompis på rummet drabbades också. Det gjorde SÅÅÅ ont i bröoch barnet skrek och skrek, mamman tjöt av smärta, detta höll på tills småtimmarna. Då hade SAMMA nattsköterska hånflinat åt henne och sagt. "Jaaah, men SÅÅÅ är det, det är bara att amma på du. Bara att amma och amma".
    Vi var båda omföderskor, men kunde de inte ge oss lite tips istället. Gör så här eller så här? Stötta oss kanske???

Natten slutade med att vi båda grät och pratade massor om detta.

KONSTIGAST av allt är att infon om konserveringsmedel stämmer inte!! Står inget på paketet, ringde till Nestle som tillverkar Nan och de sa "absolut inga konserveringsmedel" och jag ringde till Neo som sa att det kan man visste ge sina nyfödingar!!Förvånad

Det får nog bli idag till att ringa chefen på BB Karlskrona och förklara vad det är som försiggår innanför väggarna där. Så här får det bara inte gå till tycker jag... Så att inte andra kvinnor drabbas...

{#emotions_dlg.flower} Kram Anna  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-09 14:35
    Försökt ringa chefen men hon är på semester tills på måndag.
    Någon annan med erfarenhet av bb???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-06 20:19
    Jag har faktiskt bara haft mejlkontakt med chefen. Hon skrev att hon skulle ta upp det som hänt med vederbörande. Det sa jag lät bra och jag lät det bero. Nu undrar jag faktiskt också vad som kommer att hända, om något kommer att hända, hur togs det emot? Det är ju flera som undrat och jag kommer faktiskt ta kontakt med chefen på bb igen för att följa upp det som hänt. Det är ju vedervärdigt.

Utan att säga/nämna namn från bb tiden namn har jag också gjort inlägg på facebook om hur jäkla satans besviken och ledsen jag var och jag fick masssoooor av kommentarer av andra som också drabbats. Fick även privata mejl också...

Så va fan, hur svårt kan det vara att vara lite medmänsklig? Problemet är kanske att folk inte klagat tillräckligt. Dock är det synd för man drar ju en hel avdelning i skiten så att säga. Länken är inte starkare än den svagaste länk, ju
  • Svar på tråden BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((
  • musslan

Ville bara säga att det är hemskt tråkigt vad ni har fått höra och råkat ut för på BB i Karlskrona.
    Jag själv är sedan sommaren vikarie på förlossningen där och det känns superkul att de flesta verkar vara riktigt nöjda med personalen och servicen. 
    Jag hoppas det är okej med er andra att jag tar upp erat missnöje om BB med personalen för att förhoppningsvis ge lite insikt och förbättra omsorgen om alla nyblivna föräldrar. 

Kram på er! 

• MalinEddie

Jag tror att väldigt många mår dåligt av tiden på BB oavsett sjukhus och detta mycket på grund av oförstående personal. Har du bestämt dig för att inte amma ska det respekteras och du ska stöttas i ditt beslut. Punkt. Någon som vill amma ska stöttas i det istället för att bli påtvingad ersättning (sker också). Jag ville istället amma men fick inte rätt stöttning i det vilket resulterade i problem med amningen och jag födde på ett av alla dessa sjukhus som kallas amningsvänliga. Jag ville också ha mitt barn i sängen och inte i plastbaljan och fick skit för det. Jag tycker att personalen ska stötta föräldrarna i deras beslut så länge inget barn drabbas negativt , inte skrämma dem till att göra annorlunda. Utbildad sjukvårdspersonal bör ha förmågan att se helheten.

Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställdhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
  • Azis

jag fick mitt första barn 2010 i karlskrona. när jag kom till förlösningen med värkar fick en kaxig barnmorska som klagade på att det skulle göra ännu mer ont så att det skulle bli bättre om jag slutade klaga. som tur ville hon inte komma tillbaka och bad en annan barnmorska ta hand om mig som tur för mig var jättesnäll. när det blev dags att föda, som otur, skulle personalen ge rapporten, kände att bebisen skulle komma ut, hade sååååå j*vla ont med att försöka att tryck IN min son och behålla honom inne tills någon skulle komma, larmade tusen gånger och ingen ville komma och hjälpa mig! min man fick panik och gick igenom korredoren och letade efter någon men hittade ingen! jag larmade som f*n och när han kom tillbaka till mig sa jag att han skulle ta sig hanskar precis när han skulle.göra det kom en ny barnmorska in som knapp tog på sig hanskar för att sonen tittade ut. iaf min fina son gjorde att jag kunde glömma alla jobbiga detaljer! kom till bb där min man stannade med mig, efter en 20 timmars förlossning ville vi självklart bara sova eftersom vi hade inte dovit på 2 nätter pga mina värkar och min son grätt mycket eftersom han var mycket hungrig tills han sov efter att jag ammade honom i glera timmar. äntligen kunde vi sova tänkte vi! (kl var nästan 05:00} en barnmorska kommer in och väker oss för att ville kolla läget! f*n också att sonen vaknade! ammade igen o somnade, kl 07:00 kommer dag personalen och väker oss och presenterar sig ! som att vi skulle bry oss på vad de hetter, vi ville bara ha lugn o ro! samma sak igen ammade sonen o försökte att han skulle sova. kl 09:00 in igen! jag ville bara gå hem, sa till dem det och fixade att min son skulle träffa läkaren o gå hem, sedan skulle jag få vaccination mot rödahund o väntade på ssk:n som skulle komma "om 5 minuter" i 4,5 timme! Nu bor jag i halmstad och fick en dotter i augusti och de var sååå snälla och omtänksamma som inte i kna. barnmorska som förlöste mig stannade med mig hela tiden, kom in hela tiden och inte lämnade glömd som karlskrona! hur kan det vara så stor skillnad. har e mycket annorlunda på alla sätt,

• FraYo

Musslan: förlossningen var TOPPEN enligt mig. De är bb personalen jag avskyr och som behandlade mig som skit. För mig är de grönt att du säger de.

Tyvärr sägrr man inte ifrån för man tror att man är känslig o gnällig. Sen inser man att så var inte fallet

• Maximusen
    FraYo skrev 2012-11-11 22:10:59 följande:
    Musslan: förlossningen var TOPPEN enligt mig. De är bb personalen jag avskyr och som behandlade mig som skit. För mig är de grönt att du säger de.

Tyvärr sägrr man inte ifrån för man tror att man är känslig o gnällig. Sen inser man att så var inte fallet

Samma här, förlossningspersonalen var jättebra! Enbart BB som kändes fel. jag sa ifrån men ingen lyssnade, de tog inte min depression på allvar och de hjälpte mig inte med amningen. de tog sig inte tid att prata med mig om mitt snitt (akutsnittad, visste alltså ingenting om det) skötsel, läkning, det känslomässiga osv. värdelöst!
  • FraYo

Maximusen: så hemskt :(.
    Fick du bukt med allt sen?

Min tjej orkade inte vakna pga för lågt blodsocker pga deras propagerande om amning.
    Gissa varför jag inte ammade sen?
    Ja visst, pga att de påtvingade att amma o fick mig livrädd för att ha ihjäl mitt barn pga mjölken inte rann till.

Är dem evigt tacksam.... Idioter.
    Nu handlar de alltså om runt 10-15 personal. 2 var ok av dem.

• sariiis89

Fick min lille 2006 o när ja kom upp t BB så blev ja bemött av en nattsköterska där.. Hon var riktigt otrevlig mot mig o snäsig.. Hade problem med amningen då pojken inte alls kunde få grepp om bröstet så ja fick ringa efter hjälp o varje gång kom hon in o mer lr mindre skällde på mig o var (enligt mig) hårdhänt när hon försökte få pojken att ta bröstet.. Efteråt grät jag jätte mkt o vågade inte ringa mer.. Pratade sedan med dagssköterskan om detta o sa att ja inte ville ha henne hos mig nästa natt, o hon va väldigt förstående o pratade med den andra nattsköterskan sen o bad henne ha hand om mig, o hon var hur underbar som helst :)

Sånna människor borde inte jobba med folk enligt mig :/

• Lyckligajag78

Allvarligt, 
    trodde aldrig tråden skulle fortsätta så här. Mer och mer ledsna människor som har blivit stampade på som kommit fram.
    Det är fruktansvärt  Obestämd

• Lyckligajag78
    musslan skrev 2012-11-10 23:46:09 följande:
    Ville bara säga att det är hemskt tråkigt vad ni har fått höra och råkat ut för på BB i Karlskrona.
    Jag själv är sedan sommaren vikarie på förlossningen där och det känns superkul att de flesta verkar vara riktigt nöjda med personalen och servicen. 
    Jag hoppas det är okej med er andra att jag tar upp erat missnöje om BB med personalen för att förhoppningsvis ge lite insikt och förbättra omsorgen om alla nyblivna föräldrar. 

Kram på er! 
    Hej musslan!Glad 
    Det skulle vara jättebra om du också kunde trycka på. Det hela är verkligen inte ok.
    Jag har haft mejlkontakt med bb-chefen och hon skulle prata med vederbörande. Men jag vet inte om hon verkligen har pratat med henne?

Det är vida känt att förlossningen är supertoppen i Karlskrona. Inte många man hört är missnöjda.
    Men bb-personalen är en smärre katastrof. Många får spykänslor när man nämner bb-Karlskrona. Det ÄR svårt med amning och det är ett känsligt ämne. Kanske personalen skulle gå mer kurser eller de skulle ta och uppdatera hela sitt upplägg hur man ska bemöta kvinnor och deras män??
    Hur tycker du man ska gå vidare?
    Kan man göra så mycket mera?
    Glad
    Tacksam för din hjälp! {#emotions_dlg.flower}

• Lyckligajag78
    sariiis89 skrev 2012-11-12 18:43:25 följande:
    Fick min lille 2006 o när ja kom upp t BB så blev ja bemött av en nattsköterska där.. Hon var riktigt otrevlig mot mig o snäsig.. Hade problem med amningen då pojken inte alls kunde få grepp om bröstet så ja fick ringa efter hjälp o varje gång kom hon in o mer lr mindre skällde på mig o var (enligt mig) hårdhänt när hon försökte få pojken att ta bröstet.. Efteråt grät jag jätte mkt o vågade inte ringa mer.. Pratade sedan med dagssköterskan om detta o sa att ja inte ville ha henne hos mig nästa natt, o hon va väldigt förstående o pratade med den andra nattsköterskan sen o bad henne ha hand om mig, o hon var hur underbar som helst :)

Sånna människor borde inte jobba med folk enligt mig :/
    Riktigt jä*la sorgligt, jag hade också en nattsköterska... 

• Maximusen

Ja jag upplevde också att de var just otrevliga och aviga mot en.hårdhänta också vid nåt enstaka tillfälle.

• LindaLarsson
    musslan skrev 2012-11-10 23:46:09 följande:

Kram på er! 
    Hoppas verkligen du har framfört det där nu, så det inte glömdes bort. Ska föda om ca en vecka, och ååh, hoppas verkligen dom hinner höra om denna tråd innan detta, snälla du!

Födde en gosse i Karlskrona 2010-10-28, och då gick allt bra, även bb, kanske nån som va lite trist, men inte odräglig. Men man oroar sig ju ändå för nästa besök efter allt detta....

Kram Linda
Svar på tråden BB KARLSKRONA tråkigt bemötande av barnmorska :-((((