Min bebis kan verkligen inte koppla av - Fler? Orolig.
Har en bebis på 8 månader som sedan hon var ca 3 månader haft så fruktansvärt svårt att koppla av. Har alltid känts som att hon varit på väg någon annanstans. Har aldrig kunnat sitta i knät och bara slappa utan har då börjat vrida på sig och gnälla. Sitta i vagn och bilbarnstol har aldrig varit någon hit för då har man behövt vara still.
När hon blir trött blir hon gnällig och ännu mer spattig. Aldrig att hon somnar då, utan hon kämpar då med all kraft emot sömnen. Läggningarna är en pina och kan pågå i timmar. Hon blir ledsen när hon märker att det är sövning på gång som sedan övergår i hysteriskt gråt. Spelar ingen roll om man vaggar, ligger brevid eller låter henne ligga själv i sin säng.
Detta är mitt första barn och har väl lite tänkt att detta är vanligt spädbarns beteende men går i en mammagrupp där alla bebisar är så lugna och stillsamma. Har därför börjat undra och blivit lite smått orolig.
Vad vill jag med det här då?
Jo, dels undrar jag om det är fler därute som känner igen sig i min beskrivning av min bebis, någon som haft en liknande bebis och hur allt sedan utvecklats, med sömn aktivitetsnivå osv. Liknande berättelser?
Tacksam för svar! Jag känner mig rätt ensam just nu i det här,