Hjälp för kroppsår och akne?
Hej!Nu är det så att jag är en av de kvinnor som har blivit så fint välsignad med apkropp. Är det någon idé att söka läkarvård för detta då för eventuell kontroll av hormonrubbning?
Jag är fortfarande ung men har sämre hy än genomsnitt (har varit hos hudläkare) och har ack så fint kroppshår. Till saken hör att det är väldigt mörkt och långt. Rakar jag till exempel benen så är det på gång några timmar senare. Jag epilerar armhålorna men det är ett konstant måste.
Jag har genomlidit stranden med konstant oro över min fula bikinilinje som är halvt missbildad på grund av det snabbt och inåtväxande hår - jag rakar dock inte musen men vaxar bort en del från sidorna. Idag skulle någon även vara så jävla vänlig att peka ut att jag har hår på ryggen och även på skinkorna.
En av mina föräldrar är rätt hårig så det är nog genetiskt också, samtidigt är jag hårigare än den personen. Hur kul är det när man har mer armhår än sina manliga släktingar?! Och röv- och lårhår som någon som är besläktad med en babian?
Är detta något man kan söka läkarvård för? Om det är relevant så har jag även en menstruationscykel som är 35 dagar eller längre.
//Apan