Inlägg från: Anonym (En till apa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till apa)

Hjälp för kroppsår och akne?

Jag misstänker själv att jag har eller har haft en hormonrubbning... Fick acne tidigt, var bara 12 år. Men fick samtidigt mens ganska tidigt, strax innan jag fyllde 13... Har länge haft mycket kroppsbehåring, i alla fall i eget tycke. Mörka ganska tjocka hårstrån, både på ben, i armhålor, i rumpan och i ansiktet. Underlivet och rumpan rakar jag faktiskt... Benen och armhålorna epilerar jag.  Har förut haft långa hårstrån på tårna... Bröstvårtorna har mörka strån som jag plockar bort... Halsen och läppen/mustaschen plockar jag... Det är inga fjun jag pratar om heller, det är mörka tjockare hår. Och jag är inte ens 30 år! Har alltid haft oregelbunden mens, ibland cykler på uppemot 38 dagar och ibland så lite som 28 dagar... Har alltid fått höra av andra att jag har en mörk röst... Samtidigt som allt detta har jag tydligen haft väldigt lätt att bli gravid... Tog ut en kopparspiral och blev gravid på en gång (men som tyvärr slutade med missfall). Fick tillbaka mensen efter en månad och strax därpå var jag gravid igen, denna gången lyckad :) I vilket fall, i mitt fall verkar jag ha eller ha haft en hormonrubbning samtidigt som alla "kvinnliga funktioner" verkar fungera väldigt bra...

Angående kroppsbehåringen finns det väl egentligen laser att tillgå, men det är ju så satans jävla dyrt!!! 

Svar på tråden Hjälp för kroppsår och akne?