Inlägg från: LillaPyret |Visa alla inlägg
  • LillaPyret

Första försöket startar nu..... Barn nr 1

Hej tjejer :) Får man vara med i er tråd?

Jag och sambon har nu gjort försök nr 1 med vårt första barn! Jag hade ÄL 31 juli och är nu på BIM+1. Än syns inga tecken på att mensen är på intågande men jag väntar ut lite mer. Ska ju trots allt resa bort och då finns ingen möjlighet för mig att kunna göra ett test utan de får vänta tills jag kommer hem. :)  

Vad är det för test du använt som du skriver om i Lotsnummer? Jag har nyss köpt test från testlagret. Hoppas det inte är dem!   

• LillaPyret
    viochdu skrev 2012-08-14 21:36:31 följande:
    120517
    Mina heter 120703. Köpte dem på testlagret.se! Har även ett CB digital hem,ma men vill ta de när jag väl plussat :) Det är ju min resa som gör att jag får vänta :P Just nu ligger jag på BIM+1 :) och än har inte mensen anmält sitt intresse! har haft molvärk av och till sen ÄL. Vaknade på morgonen typ 1 vecka efter ÄL av ett jävla hugg i magen. Molvärk av och till sen dess också. Brukar bara ha molvärk i samband med mens...senaste kände jag att jag hade värk i nedre delen av magen och då hade mensen redan kommit....men nu äre helt annorlunda så hoppas på ett Plus snart :)
  • LillaPyret
    viochdu skrev 2012-08-14 22:07:02 följande:
    Lilla pyret: men gud, då kan du ju testa idag och få plus. I den andra tråden fick en tjej digital på äl+7! Är du inte nyfiken?
    Jo jag är nyfiken :) Men jag fick hem mina test idag....får se om jag tar ett test imorgon eller om jag håller mig tills efter resan....jag är så rädd för å bli besviken om det blir negativt! =/ Därför jag på något sätt valt att vänta ut mensen....! Nu är snart denna dagen över. Förra mensen kom på "cykeldag" 33 och idag har jag passerat dag 34. :) Så jag ligger väll på BIM+2 imorgon då :) En kompis till mig plussade inte förrän BIM+7! :O Det beror ju helt på hur snabbt ägget fäste osv. Men om de va ägget som fäste när jag vaknade av världens hugg i magen så vet ja hur de känns! När jag kommer hem från min resa ligger jag på BIM+8 så om inte mensen har kommit då kan det inte finnas annat än att jag är gravid (vilket jag hoppas på) :)

Håller mig just nu sysselsatt med inredning då min lägenhet ska renoveras i 5 veckor :) Det får mina timmar att gå! Nej nu ska jag ta en kontrollrunda till toan igen! Blir några vändor dit för att kolla läget! Har nån typ av värk men det är längre ner och strålar ut i ljumskarna!  

Vilken ålder är ni här i tråden? Jag är 24år (men fyller 25 om 4mån) 
  • LillaPyret
    Empis skrev 2012-08-14 23:19:04 följande:
    Spännande!!!:)

Själv är jag 26:)
    Okej :) 1år äldre än mig då :) Än är det grönt ljus här borta :) Inte ett spår efter mensen! Smsar sambon (som jobbar nätter) lite då och då...han är lika spänd som mig om det hänt något....detta är ju trots allt vårt första försök! :O Jag hade P-stav innan men tog ut den i maj, så den va ju ute i 2mån innan vi började försöka.

Håller tummarna för er alla att det blir ett Plus för oss snart :) 
  • LillaPyret
    viochdu skrev 2012-08-15 10:20:39 följande:
    "Förutom när jag planerar barnrummet...." så flyger mina tankar oxå iväg när jag letar inspiration på internet. Sitter på styleroom och inser att jag precis sökt på barnrum...
    Hehe oj då :) Än har ingen mens kommit här på dag 35 men det är fortfarande många timmar kvar på detta dygn! Ska snart ta med mig mina två vovvar och först gå en promenad och sen åka till affären. Sambon sover för han har jobbat natt. Själv ska jag jobba ett kvällspass. Det är så jobbigt att bara gå å vänta. Känns som mensen jävlas med mig om den bara håller sig borta och de inte händer något!

Nej nu ska jag göra mig iordning och dra iväg med hundarna en sväng så min sambo får sova ifred :)  
  • LillaPyret

Förra gången kom mensen den 12 juli och innan de 9 juni! Jag tog ut staven i maj så har inte hunnit övervaka mensen så mycket men mellan juni och juli va de 33 dagar! Jag fick en blödning i början av maj som höll i sig i 16 dagar! Innan de hade jag ingen mens från November! Staven tar bort mensen men kan ge blödning ibland! Dock va den blödningen mer som brun flytning i några dagar! 15 maj tog jag it staven och typ 2-3 dagar efteråt gav sig flytningarna och ingen mens kom förrän 9 juni! Precis då jag skulle åka till Ullared! Den höll i sig i typ 7 dagar precis som juli-mensen! Jag har ont idag, känns precis som mensen ska komma men än så länge är det bara flytningar i "normal" färg och konsistens! Inget spår av början på blod eller nått! Ursäkta infon i detta inlägg :D

• LillaPyret

Eftersom jag inte tänkte i bebis-tankar exakt då så hade jag inte så stor koll
    Men jag såg på nätet att mina fertila dagar för juni var 26-30 juni beräknat på mensen som kom 9 juni! Sen kom inte mensen förrän 12 juli! Var slut 18 juli! Då var det mest bruna flytningar sista dagen! Och enligt beräkningarna ska ÄL ha skett 29 juni så eftersom jag och sambon fick till de 27,28,29 juli + 2 augusti så hoppas jag någon simmare har mött ägget! Än inget tecken på mens! Fortfarande molvärk men inget mer än så!

• LillaPyret
    viochdu skrev 2012-08-15 13:26:02 följande:
    Välkommen. Jag hade oxå tänkt bara tuta och köra men med mina ÄL-symptom jaghar är det omöjligt att inte tänka på när jag har ÄL.  :)

Skulle nog inte klarat av det så värst länge heller om det tog en tid. Är tros bara 24 timmar en befruktning kan ske på i en cykel och med min otur så känns det som näääää, hade aldrig lyckats.. hahahaha

Men välkommen hit! :)

Nu kom det flytningar med ändrad färg mot det bruna hållet! Så nu börjar jag tappa allt hopp! Är på BIM+2 så antagligen är mensen sen :(
  • LillaPyret
    viochdu skrev 2012-08-15 14:57:10 följande:
    Lillapyret: dock väldigt vanligt att man får blödningar på bim dagen trots grav!
    Jag har läst på om nidblödningar men de konstiga är att jag har verkligen mensvärk. Värst på högersidan som strålar ner i ljumsken! Än har det bara synts på pappret och har kommit nån enstaka fläck på bindan (som jag nu tog på mig när jag ska till jobbet) men nu på senaste toabesöket såg jag ingenting! Men nu har jag tappat allt hopp! 

Ska iväg och jobba nu....slutar sent ikväll...får se hur kroppen beter sig tills jag kommer hem!  
  • LillaPyret

Nu är det verkligen mensblödning :( haft sån kraftig värk så jag fick en värktablett av en kollega! Är helt slut i huvudet just nu!

Svar på tråden Första försöket startar nu..... Barn nr 1