Inlägg från: Anonym (skitsnack!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skitsnack!)

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Jag vet inte var du får dina fakta ifrån, för statistiken visar att det snarare är skyldiga som går fria än tvärtom. Det ska mycket till innan det blir en fällande dom och inte heller sitter man fängslad i 45 dagar utan kontakt med omvärden pga misshandel. Dessutom blir det sällan tidningsrubriker pga misshandel, så jag vill gärna veta var du tar fakta ifrån. Känns mer som något du diktat ihop för att man ska tycka synd om de stackars männen som blir oskyldigt anklagade. Jag känner inte till en enda man som blivit oskyldigt anklagad, däremot män som misshandlat och gått fria.

• Anonym (skitsnack!)

Orkar inte med det här då det inte finns några pålitliga fakta överhuvudtaget. Sen så är det ju snarare så att en våldtagen måste bevisa sin trovärdighet och att hon inte velat bli våldtagen snare än att våldtäktsmannen behöver bevisa sin oskuld. Blir mest förbannad!

• Anonym (skitsnack!)

Sen undrar jag hur du kan veta att din vän är oskyldig? Det kanske är så att han har sidor du inte känner till? Eller är det du själv som är vännen?

• Anonym (skitsnack!)

Klart systemet brister ibland och visst kan någon oskyldig ha blivit dömd, men det är många skyldiga som inte blir dömda! Jag anser att det är ett större problem!

• Anonym (skitsnack!)

Det som hetsade upp mig är att du skapar en TS som förklarar hur synd det är om de stackars männen som blir oskyldigt dömda, med en massa konstiga fakta! Over and out!

Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått