• Anonym (usch!)

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Loket skrev 2012-08-09 19:44:34 följande:
    Givetvis ska du inte hänga ut  personen i fråga och du får leva med att många lever i tron att sådant här aldrig kan inträffa de lever i en drömvärld och tror att kvinnor inte kan ljuga om en sådan sak, faktum är att feministrörelsen vill ändra lagarna så att endast kvinnans berättelse skall vara tillräcklig för att fälla en påstådd våldtäktsman ingen teknisk teknisk bevisning skall behövas för fällande dom.

Deras motivering  till denna lagändring är att en kvinna aldrig skulle kunna / klara av att ljuga om en sådan sak.

Men fyfan... Jävla idioter isf!!!!
  • Anonym (usch!)

Fy så hemskt!

Har inte varit med om något sånt.

Men vet av egen erfarenhet att poliser går de INTE att lita på för fem öre.

Dom skulle ta in min släkting för förhör och jag va där då, böna och bad om att dom inte skulle ta h*n o sluta vara så aggressiva/hårdhänta osv.
    När dom kom utanför trappen misshandlade dom min släkting ganska brutalt med batong och de SÅG jag genom vardagsrumsfönstret.
    Och de har satt sina spår i mig OCH min släkting att man inte kan lita på poliserna.

Vet att de inte är i närheten något lika hemskt som de i TS. Men de va ändå hemskt att se och vittna.        

• Anonym (usch!)
    Anonym (Mia) skrev 2012-08-10 12:00:35 följande:

Skrämmande

Som sagt jag tror man fällde rätt person i Arbogafallen men som sagt de var inte välgrundade någonstans, det man hade var mammans minne/utlallanden som kort tid innan pekat ut andra namn och andra utseenden och som trots att hon skulle hållas undan media osv för att inte bli påverkad satt strax innan rättegången och skrev om sina minnen på Flaschback, risken finns ju att minnen skulle bli påverkade. Samt att Tyskan fanns i Arboga, men enl tiden så har hon haft ca 10 min på sig att smyga in ostört, begåa brottet och gå därifrån utan att någon sett henne.

Påoängen är dock att jag tycker att livstidstraffet är på tok för löst grundat.  
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått