• Anonym (E)

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Anonym (liknande) skrev 2013-07-11 06:12:35 följande:
    Mindre än en vecka kvar och jag får panik, jag mår illa och är nära att kräkas varje gång jag tänker på detta. Detta är så sjukt att man kan bli dömd för något man inte gjort. Mina svärföräldrar vet också nu och såklart blev dom jätte ledsna så tårarna kom hos oss alla men dom tror också på mig och kommer hjälpa mannen mkt med barnen under tiden+att min mamma kommer i mitten på augusti.

På lördag ska vi vara barnlediga och bara rå om varann lite innan det är dags på onsdag.

Har så ont i magen av detta, jag vet inte hur jag ska klarar detta och vara ifrån barnen så länge. Dom är så pass små så en resa dit och hem på totalt 53 mil känns lite mkt så dom får stanna hemma på onsdag medan min man och jag tar bilen ner    

Jag jobbade för några år sedan på anstalt och då var vi tvungna att ta emot personer som inställde sig hos oss, även fast de eg. hade plats någon annanstans. Sen blev de kanske omplacerade om det inte fanns plats. Funkar det så idag har du ju möjlighet att inställa dig på en anstalt närmare och hoppas på att få bli kvar.
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått