• Melton92

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Hej!
    Då kanske min situation är annorlunda. Jag är kvinna och har anklagats för brott mot min exman och våra barn, för att min exman ville slippa undan att bodela med mig efter 25 år tillsammans. Han och en kvinna planerade i detalj hur de skulle få ut mig och våra barn från vårt hus genom att utsätta mig för mängder med falska angivelser. Jag dömdes utan teknisk bevisning och förlorade hela mitt hem och all min egendom. Det som jag har utsatts för är så förfärligt att man finner inga ord. Jag har aldrig haft en polisanmälan på mig under hela mitt tidigare liv. I övegreppen mot mig så använder de alla myndigheter man kan tänka sig, polis, åklagare, socialtjänsten, kronofogden, hyresnämnden mm. Målet att ekonomiskt utmatta mig så att jag inte kunde få min lagliga rätt till bodelning. Alla mina personliga saker fick jag aldrig. Jag fick fly till en annan stad och söka nytt jobb för att skydda mig för falska angivelser hos polisen. Jag var utsatt för följande men polis och myndigheter hjälpte förövarna;

- min post försvann - fick ha den lagdrad för att skydda mig
    - tomten till vårt hus stängdes av med linor, kedjor och bockar - skyltar om privat mark - huset var även mitt och jag hade rätt att bo där med vår sontills bodelning skett
    - tre stycken anonyma brev skickas till mitt arbete med målet att jag ska förlora min anställning och min försörjning
    - polis kommer utrusande och griper mig med handfängsel på tomten till mitt hem - får sitta i en cell i sju timmar och jag har absolut inte gjort någonting fel det är mitt hem - vår son bröt i hop av händelsen
    - jag kan inte gå ut vid min bostad utan att bli anmäld eller fotograferad
    - kronofogden skickas på mig för den felaktiga domen 
    - min exman går till hyresnämnden för att få oss vräkta men det lyckas inte
    - min exman säger att jag förföljer honom men står samtidigt på en stege utanför vårt fönster
    - bodelningen tog fem år och fyra månader och var inte rättvis

Genom att hitta på att jag begått brott, var syftet att min exman skulle ödelägga mina möjligheter till bodelning efter 25 år tillsammans. Målet var att göra mig hemlös och helt ekonomiskt utblottad. Våra barn har varit mycket illa på grund av det här och det började år 2008 då jag hjälpte en kvinna med boende i vårt hus. Vi tror att kvinnan är en del i det hela och att hon är en kvinnlig psykopat. Hon har utsatt även andra familjer, på liknande sätt och flyttar runt för att hitta rika män som försörjer henne. 

Trots att jag har mängder med underlag som styrker att det är jag som är utsatt, så har det hittills varit helt lönlöst att prata med polis, åklagare med flera. Jag hävdar bestämt att det är jag som är utsatt för brott och inte det omvända. 

Jag fick fly mitt hem till en annan ort för att skydda mig. Lämna allt för att jag var utsatt för falska angivelser. Det är så förfärligt det som jag har utsatts för att jag finner inga ord. Kvinnan som flyttade in hos oss menade att hon var utsatt av en man och jag hjälpte henne och fick hela våra liv förstörda. Det finns inget samhällsintresse av att göra om och göra rätt, vilket är förfärligt. Jag är en mycket skötsam person. Kvinnan är tidigare dömd för grovt bokföringsbrott och har fått andra människor dömda för brott..´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått