Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått
Invandrare brukar anklagas för att "dra rasistkortet" när de anklagas för något. I denna tråd drar en massa män "feministkortet" och anklagar hela Sveriges rättssystem för att vara åt h-e. Jag säger inte att vårt rättssystem är perfekt, jag är säker på att det finns oskyldigt dömda i våra fängelser. Men att de skulle vara i majoritet tvivlar jag starkt på.
Tyvärr är jag lika säker på att det går en del skyldiga fria, men enligt vårt lands rättsprinciper ser man ju hellre att skyldiga frias än att oskyldiga döms, sedan kan man förstås tycka vad man vill om den saken.
Jag tänker på en replik i den gamla serien Kvinnofängelset: "Det enda vi gjort oss skyldiga till är att ha åkt fast!"
Förresten; apropå invandrare, det sägs ju att Sverige har en av de högsta våldtäktssiffrorna [i Norden? Världen?] p.g.a. invandringen. Men nu hävdas det plötsligt att en massa kvinnor gör falska våldtäktsanmälningar. Stämmer inte de siffrorna nu längre...? Får väl fråga Åkesson & Co. De är ju experterna på sådana frågor. 
Mannen försmäktar i fängelset och förstår fortfarande ingentiiiiing, han får inget besök eller veta varför han sitter där, men på något mystiskt vis så vet han vad tidningnarna skriver
gråt och yl och försmäktande men inte en tanke på det offret får gå igenom, nä hon är inte så viktig i din berättelse, tillsammans med alla andra i världen så är det ju henne det är fel på, henne advokaten, domstolen, tidnignarna - att sen verkligheten inte ser ut som din Mitt livs Novell är en annan sak, att offren ifrågasätts, hur dom klär sig, var dom fulla osv, att när ord står mot ord går mannen fri osv osv det är fakta du inte ens nämner utan det är ju synd om mannen för alla män är oskyldigt dämda, och exet har gort fel och advokaten och domstolen, och mannen förstår iiiiingenting och försmäktar i sin ensamhet.. ja han förstår ingenting... fortsättning i nästa nummer
Mitt Livs Novell - det väckte nostalgikänslor...