• Loket

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Aaliyah skrev 2012-08-09 20:14:04 följande:
    Loket: nej, gällande rätt är fortfarande att målsägandens berättelse, om den är tillförlitlig, ensam kan läggas till grund för en fällande dom.
    Tja om så är fallet så är det med andra ord inte konstigt att det händer att oskyldiga blir dömd för brott de ej har begått såsom våldtäkt eller hur?
  • Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:17:37 följande:
    Loket: för att se om ts har hittat på det hela eller inte.
    Det räcker väl med att läsa om fallet ulf som jag länkat till för att inse att falska våldtäktsdomar förekommer sedan hur vida TS har rätt eller fel lär aldrig få ett svar även om domen läggs upp. Vill återigen påpeka att namnen på de inblandade såväl dömd som offer är utskrivna i domen och ni vill väl inte att tjejen ska bli uthängd oavsett om hon blev våldtagen eller ej, för är hon ej våldtagen så ljuger hon och är hon ej en lögnerska så är hon ett offer.
  • Loket
    doggy skrev 2012-08-09 20:27:31 följande:
    Står inte namn i domar , det står målsägare vittne mm
    Sådan information finns med i förundersökningsprotokoll FUP och domar, nu tänker jag inte länka till en dom men gå in på nedanstående tråd på flashback så kan du gräva ner dig i fup och domar efter önskemål och behag där kan du se att det jag skriver stämmer

www.flashback.org/t1420554p10
  • Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:31:53 följande:
    Loket: har du ändrat dig om bevisvärdering nu? Nyss hade ju HD sagt att en målsägandes berättelse, oavsett dess tillförlitlighet inte räcker?

Dessutom är det ju naturligtvis inte så att domstolen köper målsägandens berättelse rakt av. Som jag skrev tidigare ska den vara konsekvent, rimlig och hållbar över tid och den får inte strida mot annan utredning.
    Jag anser att det bör finnas mer än bara en persons utsaga för att bli dömd, antigen vittnen eller teknisk bevisning som styrker den personens utsagor annars kan det bli felaktiga domslut och oskyldiga döms

• Loket
    doggy skrev 2012-08-09 20:35:37 följande:
    Den tråden handlar inte om detta fallet ens o ett forum vilket som helst är ju hur opålitligt som helst !
    Loket : Det är TS jag ifrågasätter , eller är du oxå TS ??
    Jag vet syftet vara bara att du själv skall kunna gå in på lämplig FUP eller dom och själv se att offer + förövares namn finns med i dessa dokument ofta inskrivna lite var stans i dokumenten och inte bara på ett ställe.
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:35:24 följande:
    Ts: men det är ju en tråd om många olika rättsfall, mord och allt möjligt. Finns den dom som du syftar på där och i så fall var?
    Det var jag som länkade till flashbacks tråd med diverse domar inte TS
    doggy skrev 2012-08-09 20:39:47 följande:
    Vi skulle kanske tro dig om du var villig att svara på frågor ? Media har ju gått ut med detta o det måste du ju kunna länka då ??
    Återigen TS tänker ej hänga ut personen i fråga det får ni acceptera.

Fick aldrig svar på min fråga till dig tidigare så jag ställer den igen, skulle du vilja bli uthängd med namn och anklagelser för ett brott du ej begått i ett forum som detta, ja eller nej?

• Loket
    doggy skrev 2012-08-09 20:56:34 följande:
    Svenska rättssystemet funkar inte så här ! TS anser att det som står i tidningarna är att hänga ut han , det har ju många människor redan läst ?
    Det finns inte en artikel på nätet i nån tidning som stämmer överens med TS berättelse !
    TS vill inte svara på vissa frågor !
    Den som är " oskyldigt dömd " accepterar sin dom o vill inte gå ut i media som är det absolut effektivaste sättet att få rättsväsendet att reagera !
    Några av anledningarna att jag inte tror på detta !
    Nu skriver inte tidningar om alla domar skulle de göra så skulle de behöva en hel bilaga varje dag om endast sådana saker så att det inte finns någon artikel om just denna händelse innebär ej att det inte har hänt.
  • Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 21:00:27 följande:
    Nej, men om det har hänt så måste det finnas en dom på det. Och det gör det uppenbarligen inte eftersom ts hittar på allt möjligt för att slippa länka till den.
    TS vill inte hänga ut sin kompis vilket är fullt förståeligt det får ni acceptera och inte minst respektera.

Det innebär inte att TS ljuger även om många feminister gärna vill påstå det allt för att mörka det faktumet att falska våldtäktsanmälningar och domar förekommer.
  • Loket
    Anonym (skitsnack!) skrev 2012-08-09 21:04:39 följande:
    Det som hetsade upp mig är att du skapar en TS som förklarar hur synd det är om de stackars männen som blir oskyldigt dömda, med en massa konstiga fakta! Over and out!
    Ska jag tolka dina inlägg som att det är bättre att ett antal oskyldiga döms för att om möjligt få fast några extra riktiga våldtäktsmän eller andra brottslingar?

Här i landet anses man vara oskyldig tills motsatsen är bevisad vilket är helt rimligt men du verkar vara av åsikten att man skall vara skyldig tills motsatsen är bevisad.
  • Loket
    Anonym skrev 2012-08-09 21:14:51 följande:
    Precis. Blir helt matt av alla dessa jävla kommentarer. Jag behöver inte bevisa något, folk får tro vad dom vill. Det enda jag vill är att han ska få upprättelse men vi vet inte riktigt vilken väg vi ska gå. Inte för att det hjälper att skriva ut det här på FL heller, men vadfan. Vi känner att sanningen måste fram på något sätt.
    Kanske du ska testa skriva en tråd på www.flashback.org/ där är chansen större att du får seriösa svar, här på siten är kvinnor alltid offer oavsett om de är gärningsman eller ej så att fråga här är meningslöst. Däremot hade du kanske fått svar om du hade varit kvinna som hade blivit våldtagen men ej trodd
  • Loket

Jag vill påminna skribenter här i tråden att det enligt familjelivs regler är förbjudet att avslöja en skribents identitet om så sker så kan man bli avstängd och bannad från forumet så vakta er tunga och vad ni skriver här i tråden om ni inte vill riskera en avstängning.

• Loket
    doggy skrev 2012-08-09 21:51:44 följande:
    Är det ju ingen som gjort heller
    Du och vissa andra här håller på för fulla muggar med att just avslöja TS identitet och den som ärendet gäller och gör ni det kommer ni med stor sannolikhet bli bannade då någon säkert kommer anmäla inläggen även om inte jag lär göra det
  • Loket
    Anonym skrev 2012-08-09 22:15:42 följande:
    Ja, det verkar inte bättre. Åtminstonde verkar det krylla om en massa idioter som bara vill provocera här. 
    Ta och regga ett nytt konto på flashback om du ska skriva om detta ämne med samma / liknande trådstart annars lär folk härifrån snabbt hänga ut dig där eller i denna tråd trots att det ej är tillåtet, synd att avslöja ditt riktiga konto på flashback om du  redan har ett. Det är tillåtet med multipla konton på flashback sålänge man ej använder flera konton i samma tråd.
  • Loket
    Anonym skrev 2012-08-09 22:25:09 följande:
    Tror ej jag får några vettiga kommentarer där heller. Visst, några verkar vara vettiga här, men tyvärr verkar ännu fler vara helt pantade i huvudet. 
    Ska du få seriösa svar så leta efter ett forum som är inriktat mot juridik alternativt leta om det finns någon organisation eller förening alternativt liknande där du kan träffa andra som är i liknande situationer så ni kan dela era erfarenheter och få tips samt råd av varandra.
  • Loket
    Anonym skrev 2012-08-09 22:31:48 följande:
    Ja, jag får göra det. Haha, men det blev ett jääävla liv iallafall ;) Trodde ej folk skulle orka engagera sig så mycket som dom gjort. 
    Det beror på att du här är kvinnan offret (dvs hon påstås vara en lögnare och ljuga om en våldtäkt vilket är som att hälla bensin på en öppen låga) då vaknar som du märker alla feminister och för ett jävla liv samt påstår att det absolut inte finns några falska våldtäktsdomar och även om man överbevisar dem så kör de bara på som om inget har hänt.

• Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 22:40:59 följande:
    Visst finns det oskyldigt dömda män och kvinnor. Men ts refererar inte ett verkligt fall utan fabulerar fritt. Det är en viss skillnad.
    Vad har du för bevis för detta påstående?

Något bevis för att TS ej talar sanning finns ej utan det är bara många här i tråden som har bestämt sig för att TS ljuger utan att de kan bevisa detta.

• Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 22:45:21 följande:
    Det är ts uppgift att visa på att berättelsen är sann, vilket hon enkelt skulle kunna göra om den var det.
    Av förklarliga skäl vill hon ej hänga ut personen det handlar om helt enkelt för att han uppenbarligen ej vill bli identifierad vilket hade varit fallet om hans dom  hade lagts upp här, är det så svårt att förstå?

Skulle du vilja bli uthängd på ett forum som detta om du var oskyldigt dömd med tanke på att det knappast gagnar personen utan snarare skulle leda till diverse ryktesspridningar och smutskastningar mot honom med tanke på alla inskränkta personer som häckar här och som lever i tron att en kvinna aldrig kan ljuga om en våldtäkt
  • Loket
    Aaliyah skrev 2012-08-09 22:48:05 följande:
    Nej, det behöver du inte. Men tills du gjort det tänker jag inte ta dig på allvar.
    Ärligt talat hade du inte tagit TS på allvar även om h*n hade lagt upp domen du har redan bestämt dig för att kvinnor inte kan ljuga om våldtäkter det är uppenbart.
  • Loket
    mittenavapril skrev 2012-08-09 22:48:23 följande:
    VAad vill TS med denna tråd egentligen? Att vi ska köpa en historia som vi inte ens vet är sann då TS inte vill visa att den är det? Ska vi prata om det hon skriver som kan vara helt uppdiktad?
    TS vill diskutera fenomenet falska våldtäkter i allmänhet och förmodligen hur man skall driva det vidare om man anser sig vara och har bevis för att man är oskyldigt dömd.
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått