• Aaliyah

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Ja, men varför skulle Claes Borgström som är en av Sveriges bästa försvarare sitta och lura i Thomas Quick att han hade begått mord som han inte hade begått?

• Aaliyah

Nu är det ju inte så att domstolen kan välja och vraka bland straffen. Det finns en straffskala och den måste man hålla sig till.

• Aaliyah

En gång såg min mosters kompis pappa på teve att en kille eller tjej eller vad det var blivit oskyldigt dömd. Det bevisar ju bortom allt rimligt tvivel att vi inte har något rättssamhälle i Sverige!!

Suck.

• Aaliyah

Foliehatt är ett måste för att kunna skydda sina tankar mot de onda statsfeministerna.

• Aaliyah

Ja, det känns som historien antingen är påhittad eller så har ts okritiskt svalt en historia som någon annan berättat för henne.

• Aaliyah

PetGu: känns det som att hjärnan är i begrepp att explodera? Jag förstår dig.Skrikandes

• Aaliyah

Jag tycker att det är intressant att de som tycker att straffen i Sverige drastiskt ska höjas, att båda de misstänkta i Lindome-fallet borde ha fällts och att den som är misstänkt för brott knappt ska ha en försvarare är samma personer som faller som furor för en snyfthistoria.

• Aaliyah

Ja, jag vet inte hur de två skenbart motsatta ståndpunkterna kan förenas hos en del människor. Ett svart-vitt tänkande kanske? Antingen är misstänkta brottslingar monster som ska steglas eller också är de nallebjörnar som blivit orättvist behandlade.

• Aaliyah

Jag tycker vi struntar i att utreda mord över huvud taget så inte någon ska bli ledsen.

Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått