• Anonym

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Loket skrev 2012-08-09 22:37:13 följande:
    Det beror på att du här är kvinnan offret (dvs hon påstås vara en lögnare och ljuga om en våldtäkt vilket är som att hälla bensin på en öppen låga) då vaknar som du märker alla feminister och för ett jävla liv samt påstår att det absolut inte finns några falska våldtäktsdomar och även om man överbevisar dem så kör de bara på som om inget har hänt.

Haha, precis. Tragiskt att folk ska vara så förbannat trångsynta.
  • Anonym
    Stumpan83 skrev 2012-08-09 21:00:15 följande:
    Jag vet att min man som ung blev falskt anklagad för våldtäkt av en tjej han toged hem men sedan vägrade ha sex med. Han tyckte hon betedde sig konstigt bär hon började riva sönder sina kläder istället för att ta av dem som normala människor. Hon skickade ut tjejen från lägenheten och ringde sin kompis och berättade hela händelsen. Tack vare att han berättat för kompisen som dessutom följt dem till lägenhete (
    Vilken galen tjej!
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 22:45:21 följande:
    Det är ts uppgift att visa på att berättelsen är sann, vilket hon enkelt skulle kunna göra om den var det.
    Varför ska jag bevisa något för dig?
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2012-08-09 22:46:34 följande:
    Min mamma blev sönderslagen av min pappa samtidigt som jag och mina 3 småsyskon bevittnade hela händelsen.  Han fick lika mkt dagsböter som två tonåringar som slog sönder ett skyltfönster. Sedan tvingades min mamma leva med vetskapen om att folk satt och diskuterade om hon provocerade honom eller inte.

Så tro mig, det är inte bara män som blir illa behandlade.
    Jag är mycket väl medveten om det, ja. Men nu var det ett annat ämne jag tog upp. 
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 22:48:05 följande:
    Nej, det behöver du inte. Men tills du gjort det tänker jag inte ta dig på allvar.
    Nej, det behöver du inte göra heller, så varför är du kvar? Gå och diska eller något.
  • Anonym
    mittenavapril skrev 2012-08-09 22:50:07 följande:

Men varför då ta upp caset på ett publikt forum om hon nu inte vill ge den dömde uppmärksamhet? Jag fattar noll.....
    Jag hade hoppats på att någon kanske kände igen sig och kunde komma med tips om vad fan vi ska göra för att han ska kunna få upprättelse. 
  • Anonym

ja och varför lägga ut det på en blogg? vill man vara anonym så ska man inte sprida det överallt. har tydligen redan blivit en massa print-screen på det där. suck

• Anonym
    mittenavapril skrev 2012-08-09 23:00:37 följande:
    En stilla undran till TS bara, varför satte polisen handfäbngsel på din kompis? (det gör inte polisen utan anledning för det resulterar i en del pappersarbete).

Den usla advokaten, hur fick han denne? Om han nu inte var bra, var det någon som rätten utsåg och som de tog från listan? varför såg inte han till att begära en ny?   
    Jag vet inte. 
    Han fick en offentlig advokat som egentligen arbetade med andra typer av brott (typ ekonomibrott inom företag).
    Han fick en bättre advokat i Hovrätten men det hjälpte tydligen inte heller. Den advokaten var förvånad över att han blev dömd. 
  • Anonym

Hur långt straff fick han ?

Antagligen att kort straff.Straffen i Sverige är ett skämt.

En arbetskamrats syster blev ihjälkörd av ett fyllo.Han fick knappt ett år.

Sedan ska ingen inbilla mig att våra fängelser är fulla med oskyldiga.Skulle man fråga alla interner så anser sig nog nästan alla att vara oskyldiga.

Det är ett större problem att många skyldiga går fria.Det har jag själv sett på nära håll.En kompis blev våldtagen.Mannen gick fri.En annan kompis, hennes dotter blev sexuellt utnyttjad.Mannen gick fri trots många bevis.Rättsväsendet suger i allra högsta grad.        

• Anonym
    Anonym (Trogen vän.) skrev 2012-08-09 23:14:59 följande:
    Ibland är rättssystemet helt åt helvete.

Har en vän som sitter i fängelse oskyldigt dömd för våldtäkt. Och det fanns inga vittnen och inga bevis. Bara ord mot ord.

Denna människa är lyckligt gift och har aldrig gjort en levande själ illa. Den personen som anklagde min vän var inte nykter och har ändrat historien fler gånger. Men har blivit övertalad av det sk. vittnet som inte ens befann sig i rummet att det har hänt och att h*n ska anmäla.

Så blev det och min vän blev fälld.   H*n fattar ingenting. Är helt knäckt. Förstår inte hur h*n kunde bli dömd till 1år genom bara ord mot ord. 
    Det är så sjukt. Lider verkligen med din vän.. 
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått