När började ditt barn cykla utan stödhjul?
Jag undrar när ni plockadebort stödhjulen till era barn?
Jag undrar när ni plockadebort stödhjulen till era barn?
Han cyklade aldrig med stödhjul, men cyklade själv några månader innan han fyllde 5.
Strax innan sonen skulle fylla fyra!
Dottern cyklade när hon blev 3!! Använde aldrig stödhjul dock, utan hon fick en spring cykel när hon fyllde 2, så funkade kanon :)
3 år var min tjej
strax före femårsdagen kunde min son cykla. Stödhjul är ett jävla skit, kan de inte cykla utan är de inte mogna att cykla. De får oxå "fel" balans på cykeln för de cyklar ju liksom snett.
Så bra! Jag blev irriterad på BVC o min mamma eftersom de klagade på att sonen fick n riktig cykel m stödhjul när han fyllde 2, har cyklade utan stödhjul på en större cykel när han var 3,5 eftersom han ville det. Folk kallar mig onsvarig o BVC påstår att de inte är mogna för en riktig cykel innan de är 5,5-6 år :/
Det är väldigt olika på barn när de är mogna att cykla utan stödhjul.. Min son var 6 år, totalt ointresserad att träna utan stödhjul innan..
Äldsta dottern var 4,5 år, minstingen 3,5 år
vi har aldrig haft stödhjul till vår äldsta.
jag vet dock inte när han lärde sig cykla på tvåhjuling för en dag när jag hämtade på förskolan cyklade han runt på en utan att vi tränat honom. jag hade ingen aning om att han kunde och han måste ha övat själv på fsk. han var då 3 år och 9 mån, så säg att han kanske kunde sen han var ca 3½ då.
Båda mina pojkar var 3 år och 2-3 mån när de började cykla utan stödhjul