• Anonym (G)

v 37, på G snart?

Jag är i v 37 och har några dagar nu mått vädligt illa och jag svättas som bara den. Jag får alltså värmevallningar.
    Flera kvällar i rad nu har jag börjat få ganska täta och starka sammandragningar som är mer obehagliga än gör ont. Dom kommer med 3-4 minuters mellanrum och håller på 30-60 min. Idag känner jag även av att jag har problem att sitta, det börjar liksom ila nere i magen/ryggen, lite mensvärksliknande men som försvinner om jag lägger mig. Har även behövt göra nr 2 ganska många gånger idag. Bebisen har rört på sig betydligt mer än vanligt under 2 dagar, h*n är i princip aldrig still! Kan allt detta betyda att förlossningen är på G snart eller är det här normalt? Vi ska på TUL på måndag, kan hon se då om det är nått på gång?

• Svar på tråden v 37, på G snart?
  • Dohgon

är nog förvärkar du haft och jag tycker nog det låter som det är på gång när du har ont. blir det värre så ring in till förlossning för att ta en kontroll kanske?
    på själva tul kan man inte se det. men en bm kan känna om du öppnat dig.

• Anonym (G)
    Dohgon skrev 2012-08-10 15:57:25 följande:
    är nog förvärkar du haft och jag tycker nog det låter som det är på gång när du har ont. blir det värre så ring in till förlossning för att ta en kontroll kanske?
    på själva tul kan man inte se det. men en bm kan känna om du öppnat dig.
    Ska till min bm på onsdag, får ta upp det och se vad hon tycker.
    Jag har ringt in till fl och dom har sagt att jag ska lägga mig och vila och ringa igen om jag får jätteont :(.
    Känner inte att jag får så mycket hjälp från just fl när jag ringer, jag känner mer att jag blir dumförklarad!   
  • Anonym (hm)

går det över när du vilar, tar en varm dusch ihop med 2 alvedon så är det INTE på g. därav förlossningens svar till dig.

drick mer vatten dessutom - får du värmevallningar och svettas så kan du ju bli lite lätt uttorkad.

när mitt andra barn skulle födas, vattnet gick spontant i v36+2, så hela veckan innan så fick jag jätteont i tappen vid minsta rörelse..! det liksom skar i den!
    hade haft massor med förvärkar som tryckt rejält neråt och för många åt gången innan dess med..

men jag var aldrig dålig i magen! vet att vissa säkert kan bli det.. men det var inte så för mig.. :)
    däremot hade jag mensvärk som kom och gick dagen innan vattnet gick, jag tänkte inte så mycket på det utan tänkte mest att jag kände mig förstoppad och sprang på toa ideligen för att försöka bajsa... men utan att lyckas! goddag yxskaft ungefär! :P

sonen föddes på 36+4 iaf. :)

ditt barn kommer när det är redo - och du kommer definitivt märka när det verkligen är dags! :)))
    de värkarna går INTE att ta miste på.... (förvisso finns det dem som knappt känner något alls.. men det är nog inte sååå vanligt tror jag)..

lycka till! 

Svar på tråden v 37, på G snart?