Inlägg från: Cina747 |Visa alla inlägg
  • Cina747

vårtor!!?!?!?!?!

Hej. Min dotter som är 13 år har haft vårtor på fötterna ganska länge (3 - 4 år.) Men grejen är det att på en fot har hon över 28 vårtor och på den andra 20. Vi har provat att frysa vårtorna vilket inte funkade, det gav verkligen INGA resultat (frysmedel från apoteket.) Och sen provade vi vårt-fri. Inga vårtor försvann men vi kunde inte fortsätta behandligen för det blev så ömt så hon kunde inte ens stå! Hon bara skrek och grät för det gjorde så ont, hon kunde ju inte ens gå till skolan själv.

Vad ska vi göra, hon vill verkligen bli av med dem, vi filar dem varje kväll och gräver ur dom med sax. Tror hon själv har provat nagellack på, men vårtorna går inte bort!

• Svar på tråden vårtor!!?!?!?!?!
  • Cina747
    morx2 skrev 2012-08-11 22:07:37 följande:
    Hej,

Hade min vårtor i ca 20 år tills jag bestämde mig för att vara riktig envis och göra allt för att få bort dem. Jag hade verkligen ont när jag gick och dessutom skämdes jag för dem!

Jag använde Apotekets vårtmedel (den starka varianten) varje dag. Gjorde fotbad och filade och gröpte ur (usch låter äckligt, jag vet...). Till slut (tror det tog ett halvår nästan) så försvann vårtorna. Nu är det bara några små märken efter dem, men inget utav vårtorna är kvar. Jippi! Kändes befriande. Ge inte upp!
    :) Glad att du fick bort dem. Skulle nog inte funka för oss, hon är väldigt aktiv tränar fotboll, basket och tennis 2 ggr i veckan och tävlingar på det. Hon brinner för sport och blev deprimerad när hon inte kunde gå :(

Men tack :) 
  • Cina747

Om man skulle gå till läkaren och bränna bort dem, är det nån som har gjort det och kan förklara hur det går till.

Dottern tycker ju detta är så otroligt pinsamt!! 

• Cina747
    solstril skrev 2012-08-11 22:12:35 följande:
    Min son hade under en period stora besvär med fotvårtor, apotekets medel hjälpte inte ett dugg. Jag fick då rådet att prova med salt och det fungerade jättebra. Blöt uppvårtan en lite stund i vatten, ta sedan salt och häll på vårtan och täck med ett plåster. Upprepa varje dag. Efter ca en vecka luckras vårtan upp och förvinner. Enkelt, smärtfritt och billigt!

Vanligt salt??
  • Cina747
    Cina747 skrev 2012-08-11 22:37:35 följande:
    :) Glad att du fick bort dem. Skulle nog inte funka för oss, hon är väldigt aktiv tränar fotboll, basket och tennis 2 ggr i veckan och tävlingar på det. Hon brinner för sport och blev deprimerad när hon inte kunde gå :(    Elr blev du väldigt öm? Hon tar en bedövnigs salva på fötterna så det inte ska göra ont men under behandligt hjälper det inte...
  • Cina747
    hon mot strömmen skrev 2012-08-11 22:43:47 följande:
    Kontakta hudmottagningen på ditt sjukhus och berätta om din dotters problem. Säg att du måste ha hjälp för ni klarar inte av detta själv. Det kan behövas en remiss men ring och prata med de först.

Gick själv på hud på Karolinska när jag var yngre. Har inte haft en vårta sedan dess och det är många vårtor som har försvunnit och många år sedan.

Bor ganska nära karolinska, vad gjorde dem med dina vårtor?
Svar på tråden vårtor!!?!?!?!?!