• lillajag 81

Hur länge hade ni förvärkar med tredje barnet innan det satte igång på riktigt?

Väntar tredje barnet och är snart i v.39. Har haft onda förvärkar sen 20.00 igår kväll och de avtog runt 04.00 inatt.. har knappt kunnat sova och nu känner jag bara en molande värk.

Hade inga förvärkar med mina andra barn utan då satte förlossningarna bara igång utan minsta förvarning.

Vad har ni för erfarenheter? Kommer jag gå och ha ont i flera veckor eller kan bm hjälpa till att få igång det? 

• Svar på tråden Hur länge hade ni förvärkar med tredje barnet innan det satte igång på riktigt?
  • Makkinje

Sitter i precis samma situation som dig just nu, väntar mitt tredje barn och haft SD sen i går kväll som inte vill ge med sig. Skillnaden är väl dock att jag är bf+9 och vet att jag var öppen tre cm i fredags när jag var på kontroll. Men man vågar ju inte hoppas för mycket, så söker svar här jag med.

• Gruffa

Har exakt samma.. Massa förvärkar men bebisen vill inte komma... Dom andra två va där ingen förvarning alls... Vattnet gick o inga onda förvärkar alls..
    På kontrollen i fredags sa barnmorskan att tredje barnet bruka bråka lite extra... Det va ju precis vad jag ville höra då.. :)

• lillajag 81

Fler i samma sits :) 

Jag ska på kontroll imorgon och ska be henne kolla då. För nåt måste ha hänt.. hoppas jag! Inte kul att ligga sömnlös och ha ont om det inte gör någon nytta. 

• Makkinje

Nej det är det verkligen inte, jag har fått en tid för igångsättning på lördag men hoppas verkligen lill killen vill komma ut innan dess och att dom här värkarna kan gå över till riktiga förlossningsvärkar snart

• lillajag 81
    Makkinje skrev 2012-08-12 18:06:16 följande:
    Sitter i precis samma situation som dig just nu, väntar mitt tredje barn och haft SD sen i går kväll som inte vill ge med sig. Skillnaden är väl dock att jag är bf+9 och vet att jag var öppen tre cm i fredags när jag var på kontroll. Men man vågar ju inte hoppas för mycket, så söker svar här jag med.
    Om du är öppen borde det väl inte ta så lång tid tills det är på riktigt? 
  • Makkinje
    lillajag 81 skrev 2012-08-12 18:28:24 följande:
    Om du är öppen borde det väl inte ta så lång tid tills det är på riktigt? 
    Nej jag hoppas på att det inte ska göra det, men med min andra dotter hade jag en latens fas på fem dagar.
  • lillajag 81
    Makkinje skrev 2012-08-12 18:31:45 följande:
    Nej jag hoppas på att det inte ska göra det, men med min andra dotter hade jag en latens fas på fem dagar.
    Ajdå, det lät inte så roligt! 

Jag hoppas verkligen det drar igång snart. Och jag hoppas bm undersöker mig imorrn så jag kanske får ett hopp om att nåt hänt.. 
  • Makkinje

Ja om du förklarar för henne hur du har känt så undersöker hon säkert dig, är alltid skönt att veta om det har hänt något eller inte.

• Tildura

Har haft sd och molvärk sedan förra tisdagen....men avtagit emellanåt, senast i fredags så hade jag molvärk i ryggen i elva timmar som sedan försvann. Sd är mer och mer smärtsamma men det är ju inga förlossningsvärkar. Har gått över tiden med 7 dagar idag:( detta är min tredje grav och dom andra har det startat med sippra vatten på första för att sen bli värkar och andra barnet startade med värkar....är så trött på att ha ont, så utdraget...

• lövet2

Jag åkte in ganska direkt, eftersom de första två förlossningarna gått så fort. Bm undersökte och såg att jag var öppen 6 cm. Sedan harvade det på med de där menlösa värkarna i 12-13 timmar utan att någonting hände. Då tog bm hål på hinnorna för att sätta lite fart, och det funkade. En typisk krånglande 3:e förlossning enligt bm ...

• lillajag 81
    Tildura skrev 2012-08-12 19:58:19 följande:
    Har haft sd och molvärk sedan förra tisdagen....men avtagit emellanåt, senast i fredags så hade jag molvärk i ryggen i elva timmar som sedan försvann. Sd är mer och mer smärtsamma men det är ju inga förlossningsvärkar. Har gått över tiden med 7 dagar idag:( detta är min tredje grav och dom andra har det startat med sippra vatten på första för att sen bli värkar och andra barnet startade med värkar....är så trött på att ha ont, så utdraget...
    Hoppas det kommer igång för dig snart då!
Svar på tråden Hur länge hade ni förvärkar med tredje barnet innan det satte igång på riktigt?