• Ziiah

Hur vanligt är missfall?

Jag är själv orolig, och här inne verkar det som att väldigt många varit med om det. Men hur många av er här har fått det? Och har ni någon koll på statistiken om det är vanligare än att gå hela graviditeten ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 14:38
    Förutsatt då också att du är/varit gravid.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vanligt är missfall?
  • Hannah76

De flesta missfall är väl väldigt tidiga missfall? Där man inte ens vetat att man varit gravid?

• Ziiah

Jag vet inte, jag har ingen koll alls. Jag är nu mellan v8 och 9 och jag ser nästan överallt här i trådarna att folk får missfall, det lugnar mig inte mer direkt.. 

• pluvdo

Jag har läst att cirka 50% slutar i missfall, men de flesta sker så tidigt att det misstas för menstruationsblödning. Så läste jag att cirka 20% eller så av graviditeter registrerade hos mödravården slutar i missfall.

• Lufsan

Fick ett missfall förra året. Men är nu gravid i v.18 och än så länge ser allt ut att gå bra. =)
    Har hört att det är mycket ovanligt att man får fler missfall efter varandra.  

En dag i sänder.
  • emmisss

Fick ett i vecka 8 med första graviditeten! 

Efter det hade jag en jättebra graviditet, nu är jag gravid igen i vecka 15!  

• BELLAm2

Antalet kända missfall beräknas till ca var tredje graviditet. Sen är det många som sker innan det bekräftats nån graviditet.
    Jag har ett bekräftat missfall, v 8, min första grav. Tror att jag haft ett eller möjligen två till efter det men hann aldrig testa. Därefter fött 4 friska barn efter fulltid.

• Mercurialis

Jag har varit gravid tre gånger och den första graviditeten slutade i ett missfall/MA.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kamouflage

Har två barn. Tredje graviditeten slutade i missfall. Men det var tidigt, typ v 5 eller 6. Hade bara plussat ca knappt en vecka tidigare. Däremot blödde jag i en halv evighet efter det. Så det var ju tur att jag hann plussa, annars hade jag nog trott att jag var döende. Hehe.

• maria8109

Fått två, ett ma i v 8 och ett mf i ca v 4-5 (några dagar efter pluset).

Linus 04 Anton 06 Trean på jäsning
Svar på tråden Hur vanligt är missfall?