• Anonym (den längade)

Hur ska jag reagera efter 2 år?

De e så här att jag har mitt barn på fosterhem han var 3 månader när han hamna där pgd av att hans pappa bröt benet på honom, nu e mitt barn 2 år å jag vet inte hur jag ska göra för att få honom tillbaka.
    Jag har inte fått träffa honom sen han var 3 månader men nu e de dax hur ska jag bete mig emot honom?
    jag kan inte vara den överbekydande mamman som jag vill å kan ju inte säga mitt lilla barn mamma har saknat dej så mkt. jag som har längtat å saknat honom så mkt.
    Hjälp mej hur ska jag säga när jag träffar honom?  

• Svar på tråden Hur ska jag reagera efter 2 år?
  • Guld Nougat

Du har inte träffat din sin på 21 månader? Du har med andra ord ingen relation till ditt barn.

• Blaha

Men du måste väl få någon slags vägledning? Soc måste ju prata med dig?

• Anonym (den längade)

ne jag har ju ingen relation med honom.
    yterst lite har dom pratat med mej känns som dom inte vill prata med mej när jag ringer å frågar hur han mår med mera.

• Snöflinga

Ja, du... Vet han att du är hans mamma?
    Jag skulle nog satsa på typ "Hej NN, vad roligt att se dig!" Som en inledningsfras. Sedan vara allmänt intresserad av barnet, att det får visa sina leksaker, sitt rum o.s.v. Kanske leka lite med barnet.

Hoppas att det går bra!

Men varför har inte du fått träffa barnet om det var någon annan som gjorde barnet illa?

• blomman12

Varför kan du inte säga att du längtat efter honom? Du har ju gjort det!

Tråkig historia, att ni fått ses.  

• Anonym (???)

Varför har inte DU fått träffa barnet?

• Anonym (den längade)
    Snöflinga skrev 2012-08-13 22:11:02 följande:
    Ja, du... Vet han att du är hans mamma?
    Jag skulle nog satsa på typ "Hej NN, vad roligt att se dig!" Som en inledningsfras. Sedan vara allmänt intresserad av barnet, att det får visa sina leksaker, sitt rum o.s.v. Kanske leka lite med barnet.

Hoppas att det går bra!

Men varför har inte du fått träffa barnet om det var någon annan som gjorde barnet illa?
    Ne han vet inte de, om inte soc har berättat de hör honom.
    Soc visste inte vem dom skulle tro på, sen bor jag i Borås och min son i Uppsala.
  • Anonym (???)

Om motsatsen inte kan bevisas så borde du ha fått träffa ditt barn...barn har rätt till sina föräldrar.

• Anonym (den längade)
    Anonym (???) skrev 2012-08-14 12:50:33 följande:
    Om motsatsen inte kan bevisas så borde du ha fått träffa ditt barn...barn har rätt till sina föräldrar.
    Jo jag vet men när utredningen blev nerlaggd fick jag inte veta något som bestämdes.. 

• Blaha

Men du måste ju vilja vara involverad eller? Du får väl ta reda på information...

Svar på tråden Hur ska jag reagera efter 2 år?