• Anonym (Sofedup)

Misstänker att min sambo knullar sitt ex/ sina barns mamma....

Är en kvinna på 26 år, lever ihop med en man sen 1 år tillbaka. Vi träffades på dejtingsajt för 2 år sedan och då var han relativt nyseparerad från en kvinna som han varit tillsammans/förlovad med sen han var 15, så dom var ett par i ca 10 år, dom har 2 barn 6 och 4år. Han var fortfarande ganska så ledsen över henne och var säkerligen väldigt svag för henne fortfarande, så i början var vi mer som kompisar. Efter några månader så föll vi pladask för varandra och han kunde gå vidare.

Jag är i vanliga fall inte svartsjuk av mig och jag älskar deras barn och är en stor del i deras liv. Vi ska nu ha vårat första gemensamma barn och vi och även barnen är väldigt förväntansfulla. Hon exet är väldigt bitter och har inte lyckats hitta någon ny man för längre förhållande och hon HATAR mig och tycker inte att jag ska ha med hennes barn att göra. Jag lägger mig sällan i saker som min sambo och biomamman disskuterar kring barnen, ibland har jag lagt mig när hon går för långt och bl a kastar skit på mig... Sen hon fick reda på att jag är gravid så har hon bråkat om precis ALLT.

Men nu till mina misstankar, sambon och biomamman har daglig kontakt via sms och samtal vilket jag tycker är lite mycket. Okej när det gäller viktiga beslut eller info om barnen. Så fort hon ringer så går han ut eller in i något annat rum och viskar, sen när jag fråga vad det handlade om så säger han - Äh ingenting viktigt! I april så började hämtningar och lämningar av barnen ta väldigt lång tid. Vi har barnen sön - sön, så sambon brukar hämta dom efter lunch. Det tar ca 30 min tur och retur med bil hem till biomamman + ca 15-20 min för ev prat och farväl.. Men nu kan han vara borta i 2-3 timmar, stänger av mobilen under tiden. När jag sen frågar vad som tog tid så pratar han alltid bort det och ska kramas och pussa på mage m.m Det är inte så att han säger - jag och barnen åkte och tog en glass eller dyl utan han blir stressad ocn märkart nervös.Tro inte nu att jag är någon svartsjuk jävla subba för så är det inte jag är bara konfunderad över denna plötsliga tidsförändring i hämt och lämning! Någon som vill spekulera med mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-30 23:00
    Jag samlade mig i några dagar och sen ringde jag faktiskt hans ex och frågade med finare ord om hon och min sambo knullade, och jag blev chockad av det raka svaret, Ja det gör vi men det har bara hänt några gånger!!! Jag sa bara Tack för ärligheten! Sen ´lade jag på, packade lite kläder och åkte hem till mina föräldrar. Jag konfronterade min sambo dagen efter och han kunde inte ljuga han visste att det bara fanns ett sätt och det var att säga sanningen. Han bröt ihop totalt och bedyrade sin kärlek till mig och att det endast handlat om snabba knull med exet. Jag har inte haft så stor sexlust nu under graviditeten så då har han tydligen tömt i henne istället. Jag har ingen aning om hur vår framtid ser ut men för tillfället så är vi över och jag bor hos mina föräldrar... Enligt honom så kommer det aldrig att hända igen men ärligt hur fan ska jag kunna lita på honom igen...

• Svar på tråden Misstänker att min sambo knullar sitt ex/ sina barns mamma....
  • FruBlöjor

Låter misstänksamt. Följ med honom nästa gång vid hämtningar och annat. Fråga honom varför han döljer samtalen. Du måste visa dina gränser. Att sätta gränser är inte att vara svartsjuk, men att vara svartsjuk är en normal känsla, du ska inte skämmas över det. Han ger anledning till svartsjuka.

• Anonym (Sofedup)
    FruBlöjor skrev 2012-08-12 20:06:29 följande:
    Låter misstänksamt. Följ med honom nästa gång vid hämtningar och annat. Fråga honom varför han döljer samtalen. Du måste visa dina gränser. Att sätta gränser är inte att vara svartsjuk, men att vara svartsjuk är en normal känsla, du ska inte skämmas över det. Han ger anledning till svartsjuka.

Tack då är det inte bara jag som tycker att det är mysko. Nästa söndag så ska jag följa med men jag kommer ju inte följa med till dörren. Känns som att jag ångrar mig lite att jag involverade mig med denna mannen, jag älskar honom men tänk om det är så att dom inte är färdiga med varandra!?? Kanske jag som sitter ensam med vårat barn sen Skrikandes
  • En Ängel

Håller med frun över. Låter väldigt konstigt tycker jag. Jag tycker att du ska fråga honom varför det tar så lång tid osv! Ställ honom mot väggen och nöj dig inte med vad som helst. Sätt gränser så han förstår vad som gäller!

• FruBlöjor
    Anonym (Sofedup) skrev 2012-08-12 20:11:51 följande:

Tack då är det inte bara jag som tycker att det är mysko. Nästa söndag så ska jag följa med men jag kommer ju inte följa med till dörren. Känns som att jag ångrar mig lite att jag involverade mig med denna mannen, jag älskar honom men tänk om det är så att dom inte är färdiga med varandra!?? Kanske jag som sitter ensam med vårat barn sen Skrikandes
    Det som händer, händer. Prata med honom. Gör en scen om situationen, säg att du accepterar inte det. Håll inte inne dina känslor men prata med honom om det. Skäms inte över din svartsjuka.
  • Majjagräddnos

Åk med. Varje gång.
    Om du vill behålla honom.

Om du vill avslöja honom som ett otroget svin och sedan dumpa honom ska du åka efter utan att han vet om det och ta honom på "bar gärning" sas. Men då kommer han nog bli ihop med henne igen. Sedan kraschar det ihop och så kommer han tillbaka till dig Flört

Nej allvarligt, män är idioter och tyvärr har du nog aabsolut rätt i dina misstankar. Den enklaste förklaringen till ett fnomen är oftast den rätta.
    Och att han glider på att svara och pussar bort saken är dubbel-bingo på att han ljuger. Så gör alla otrogna - även jag...

• Anonym (Sofedup)
    En Ängel skrev 2012-08-12 20:12:50 följande:
    Håller med frun över. Låter väldigt konstigt tycker jag. Jag tycker att du ska fråga honom varför det tar så lång tid osv! Ställ honom mot väggen och nöj dig inte med vad som helst. Sätt gränser så han förstår vad som gäller!
    Har frågat nästan varje gång men det är då han ska kramas, pussa på magen eller börjar praat om något helt annat. Men jag tänker inte ta det längre utan jag ska följa med vid hämtning och lämningar, kanske inte varje gång men ibland. Jag har sång ångest och känner mig som att jag kommit mellan deras kärlek och deras familj. Barnen älskar mig, det vet jag och vet att dom pratar om mig med sin mamma, om saker vi gör o så. För några veckor sen var dom med mig till mvc och fick höra sitt syskons hjärtljud och dom tyckte det var jätteroligt, sen berättade dom det för sin mamma som i sin tur ringer min sambo och är galen, hon ville absolut inte att dom skulle följa med dit, hon angav ingen orsak. Det samtalet fick jag ta del av, ett av få, och min sambo bad mig att inte ta med barnen dit något mer, han är en sån jävla toffel när det gäller henne, hennes ord är lag..
  • Ripper500

Låter skumt. Men det är ju lite knepigt att vara otrogen med 2 småbarn hemma dagtid?

• Tyresö75
    Ripper500 skrev 2012-08-12 20:31:03 följande:
    Låter skumt. Men det är ju lite knepigt att vara otrogen med 2 småbarn hemma dagtid?
    Haha tror du!? Som småbarnsförälder får man vara väldigt kreativ o hitta sina knep att få till det
  • Ripper500

Ja eftersom jag själv har 2 små, dock är de 2år och en på 4 månader.
    Kanske är lättare när de är några år? :)

• Anonym

Wow jag hade ställt honom mot väggen och tvingat fram ett erkännande!!

Svar på tråden Misstänker att min sambo knullar sitt ex/ sina barns mamma....