• Leea2012

Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!

Ni som väntar 3:an eller 4:an, hur har era symtom skilt sig mellan era graviditeter? När började ni må illa vid respektive graviditet? Väntar 3:an i April, väntar även på illamåendet som verkar dröja ;) Tack på förhand Flört

• Svar på tråden Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!
  • leende guldbruna

Mådde mest illa med fyran, trodde jag var magsjuk i v 6 , höll i sig till v 14 , har inte kräkts vid de tre första grav, orkeslös , gick "bara upp 15 kg" mot 25 de tre första grav. Däremot slapp jag foglossning med fjärde . Var konstant sugen på surt med fjärde knaprade citrus tabletter och citron :)

• ankan88

Mått mest illa med de 3 första. Då spydde jag varje morgon fram till v 13-14. Den här gången mår jag bara lite illa på eftermiddagen. Är ju dock bara i v 7 än så länge så det kan ju ändras, meen jag hoppas då inte de! ;) är inte lika trött den här gången heller. Allt är lite mildare än gångerna innan.

• Yoshii

Jag mådde mest illa med trean.

Väntar fjärde barnet nu och mår än så länge toppen. (v16) 

• Mamasita

Jag är gravid med nr.3 och har aldrig mått så dåligt...Gråter
    Med nr.1 mådde jag som en prinsessa...inget illamående, bara foglossning sista tre månaderna. Med nr.2 mådde jag illa i tre månader, men det  var allt, sen kom foglossningen, den var inte rolig. Nu med nr.3 har jag mått jättedåligt. Illamåendet börjar bli bättre nu och jag kräks inte lika mycket men däremot är jag väldigt nedstämd och trött, lättirriterad och noll tålamod... 
    Hoppas verkligen på att det går över snart. 

• ymmmi

mådde mest dåligt med 2 barnet, Nu 3dje barnet så bärjade jag nästan tro att jag inte ens var gravid =)

• 05091112

Mådde mest illa med 2:an. Längst tid med 1:an. 
    3:an och 4:an var det inte så farligt.

Däremot foglossningen blev bara värre.
    Kände inget med 1:an, med nr 2 kom det i vecka 40, med trean i vecka 30 och nu fyran redan i 25 ungefär.

• Louwa

Mådde jättebra med ettan.

Med tvåan kräktes jag efter frukost nästan varje dag från vecka 8 fram till vecka 15-16. Hade endel ryggont och var väldigt trött på slutet.

Väntar nu trean och är i vecka 21. Illamående startade i vecka 5 och jag mårmår fortfarande väldigt illa. Har humörsvängningar utav bara den också som började några dagar innan jag plusade.

De två första var pojkar och nu väntar vi en flicka .)

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110
  • mammamu1
    ymmmi skrev 2012-08-27 09:20:09 följande:
    mådde mest dåligt med 2 barnet, Nu 3dje barnet så bärjade jag nästan tro att jag inte ens var gravid =)
    Vad olika det kan vara!
    Själv mådde jag illa o kräktes 3 mån i sträck med både nr.1 o 2:(
    O mådde ILLA i 9 mån båda grav.. 
    Är nu gravid med nr.3 o har mått ILLA i 4 mån..men som tur var sluppit kräkas förutom några ggr
    (Thank God for Lergigan comp!!).

Förresten, ngn mer här som bor i närheten av Strängnäs?

Kram* 
  • MeMyself   You
    mammamu1 skrev 2012-08-30 09:29:15 följande:
    Vad olika det kan vara! Själv mådde jag illa o kräktes 3 mån i sträck med både nr.1 o 2:( O mådde ILLA i 9 mån båda grav..  Är nu gravid med nr.3 o har mått ILLA i 4 mån..men som tur var sluppit kräkas förutom några ggr (Thank God for Lergigan comp!!). Förresten, ngn mer här som bor i närheten av Strängnäs? Kram* 

Funkade lergigan comp på dig? På mig spelade det ingen roll om jag tog de eller inte. Mår kasst hur som!!
Svar på tråden Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!