Tips kring G-punktsorgasm?
Hej! Är en singeltjej som har börjat utforska g-punkten. Jag är nyfiken på känslan av G-punktsorgasm då den ska skilja sig från klitorisorgasm. Jag är nöjd med mina klitorisorgasmer, men vill variera mig mer och vill dessutom ge mig själv en present. Jag tror mig ha hittat rätt område i slidan och jag trycker hårt hårt på området. Det är skönt att beröra området och skapar lätta njutningskänslor, när jag trycker hårt stegras njutningen lokalt på punkten.
Jag upplever dock att jag trots intensiva intervaller med hårt tryckande på punkten inte kommer vidare till en fas med njutning som HÅLLER I SIG, som när jag stimulerar klitoris. Min erfarenhet av mina klitorisorgasmer är just att jag kan bygga upp kraftiga njutningskänslor och kunna veta precis när jag (om jag vill!) kan ta en paus utan att vara rädd att förlora njutningen som jag har byggt upp - kan rida på vågen och sedan fortsätta direkt där jag slutade. När jag stimulerar G-punkten är känslan att det är konstant "jämnskönt" - "jämnskönt" när jag pillar lätt och en stegrande njutning när jag trycker hårt hårt hårt och ihållande, men även den stegrande njutningen planar ut och blir "jämnskön" på sitt vis. Den stegrande njutningen är intensivare än när jag bara pillar förstås, men stimuleringen är inte eggande utan som mest uppstår en sorts spänning och tryck som sprider sig i slidväggarna...
Är tacksam för alla tips!
Är jag trots allt på fel ställe i slidan? Inte tillräckligt upphetsad? 1. Brukar ni kunna känna av att njutningen konstant stegras vid stimulans, eller är det så att det hela tiden är "jämnskönt" som för mig? 2. Något tydligt varsel att orgasmen är på väg, förutom kissnödighetskänsla? 3. Hur länge brukar ni få stimulera området?