• vahlrona

Tips kring G-punktsorgasm?

Hej! Är en singeltjej som har börjat utforska g-punkten. Jag är nyfiken på känslan av G-punktsorgasm då den ska skilja sig från klitorisorgasm. Jag är nöjd med mina klitorisorgasmer, men vill variera mig mer och vill dessutom ge mig själv en present. Solig Jag tror mig ha hittat rätt område i slidan och jag trycker hårt hårt på området. Det är skönt att beröra området och skapar lätta njutningskänslor, när jag trycker hårt stegras njutningen lokalt på punkten.

Jag upplever dock att jag trots intensiva intervaller med hårt tryckande på punkten inte kommer vidare till en fas med njutning som HÅLLER I SIG, som när jag stimulerar klitoris. Min erfarenhet av mina klitorisorgasmer är just att jag kan bygga upp kraftiga njutningskänslor och kunna veta precis när jag (om jag vill!) kan ta en paus utan att vara rädd att förlora njutningen som jag har byggt upp - kan rida på vågen och sedan fortsätta direkt där jag slutade. Skrattande När jag stimulerar G-punkten är känslan att det är konstant "jämnskönt" - "jämnskönt" när jag pillar lätt och en stegrande njutning när jag trycker hårt hårt hårt och ihållande, men även den stegrande njutningen planar ut och blir "jämnskön" på sitt vis. Den stegrande njutningen är intensivare än när jag bara pillar förstås, men stimuleringen är inte eggande utan som mest uppstår en sorts spänning och tryck som sprider sig i slidväggarna...

Är tacksam för alla tips!

Är jag trots allt på fel ställe i slidan? Inte tillräckligt upphetsad? 1. Brukar ni kunna känna av att njutningen konstant stegras vid stimulans, eller är det så att det hela tiden är "jämnskönt" som för mig? 2. Något tydligt varsel att orgasmen är på väg, förutom kissnödighetskänsla? 3. Hur länge brukar ni få stimulera området?

• Svar på tråden Tips kring G-punktsorgasm?
  • Landqvist

Svårt att ge tips men jag tycker att G-punktorgasm är mycket bättre och skönare än klitorisorgasm. Det brukar gå rätt lätt och fort men det kan ju vara olika för olika personer. Det är en stegrande känsla. Jag brukar kunna få ett femtal på raken. G-punkten ska vara på framsidan av slidväggen. Därför får jag lättast orgasm vid samlag i missionären . Då stimuleras G-punkten. Testa att inte bara trycka utan mer röra vid över ytan.

Så länge jag får visa leg på Systemet tänker jag åka på reducerat pris i SL-trafiken
  • vahlrona
    Landqvist skrev 2012-08-12 22:14:42 följande:
    Svårt att ge tips men jag tycker att G-punktorgasm är mycket bättre och skönare än klitorisorgasm. Det brukar gå rätt lätt och fort men det kan ju vara olika för olika personer. Det är en stegrande känsla. Jag brukar kunna få ett femtal på raken. G-punkten ska vara på framsidan av slidväggen. Därför får jag lättast orgasm vid samlag i missionären . Då stimuleras G-punkten. Testa att inte bara trycka utan mer röra vid över ytan.

Tack för ditt svar! Jag håller på att testa vidare (jag kombinerar med klitorissmek) i intervaller), och jag måste säga att jag redan märker en stor skillnad när jag mer "stryktrycker" än trycker hårt uppåt över området. Jag får till en stegrande känsla nu och en känsla av klimax. Jag är ärligt talat osäker nu - vette sjutton om jag faktiskt har lyckats få till en G-punktsorgasm nu i eftermiddag Förvånad Jag fick en underbar orgasm, kände att jag försvann i huvudet några sekunder och att trycket kom från slidan.  Kände inga sammandragningar efteråt, men ändå var det intensivt? Någon som känner igen sig, så att jag kan vara säker på min sak? Glad Det var inte så pjåkigt hursom, haha! Skrattande
  • vahlrona

*Bump*

Någon fler som har erfarenhet av G-punktsorgasmer, som kan avgöra om det bör ha varit en G-punktsorgasm som jag fick? Kan tilläggas att jag inte skakade så värst i kroppen vid tillfället. Det var intensiteten och att jag "försvann" helt i huvudet som var mest påtagligt, sedan var det dock över väldigt snabbt. Någon?

• Anonym (försöker oxå)

Jag håller också på att försöka mig på en g-punktsorgasm, både med min man och på egen hand. Har under ett flertal gånger känt precis samma känsla som du beskriver, en otrolig intensitetskänsla och som om det bygger på sig inne i slidan och jag blir trång eller hur jag ska förklara det. Kanske vätska som ansamlar sig som innan en fontänorgasm? Men det känns som att jag inte kommer över gränsen och verkligen får en riktig orgasm, och vet inte riktigt hur jag ska komma vidare... Men kanske bara att fortsätta och hoppas att den kommer?!

• Anonym

När blev ni ordentligt slickad tills ni fick orgasm av det? Har varit utan länge själv men har en ny älskare sedan några veckor tillbaka och han slickar mig underbart härligt. Tar inte lång tid innan jag kommer. En man som verkligen kan slicka och gillar det är guld värd.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (försöker oxå) skrev 2012-08-30 18:01:24 följande:
    Jag håller också på att försöka mig på en g-punktsorgasm, både med min man och på egen hand. Har under ett flertal gånger känt precis samma känsla som du beskriver, en otrolig intensitetskänsla och som om det bygger på sig inne i slidan och jag blir trång eller hur jag ska förklara det. Kanske vätska som ansamlar sig som innan en fontänorgasm? Men det känns som att jag inte kommer över gränsen och verkligen får en riktig orgasm, och vet inte riktigt hur jag ska komma vidare... Men kanske bara att fortsätta och hoppas att den kommer?!

Har precis detta "problem" dock så verkar det vara ett jävla kliv på denna tröskel för det blir inget... Fruktansvärt skönt och min kropp skakar av upphetsning men blir liksom

Ingen knuff över kanten... Känner att det borde gå och är nära men behöver det där sista för att få det att funka... Funderar på vad det där sista är bara
  • Anonym (e21)

Jag har aldrig, någonsin, kommit under sex. Bara när jag är själv. Försöker hitta min G-punkt om det skulle vara lättare att komma med vid samlag men jag hittar det verkligen inte ...

När jag "letar" där den sägs vara så känner jag ingenting.. Det känns som att jag bara trycker på urinröret, eller urinblåsan och ger mig absolut ingenting.. Området sägs vara skrövligt, och det är det precis där urinröret sitter ihop med urinblåsan... Är det G-punkten eller är jag heeeelt ute och cyklar ?? ;S

Svar på tråden Tips kring G-punktsorgasm?